Är jag en man som har sex med andra män? Nej.

Ytterligare ett tecken på att jag är alldeles för gammal för min ålder:

Bakade muffins till mina kära gamla kursare idag och diskade ur smeten! Bara så där, utan att ens smaka på den! Hur sjukt är inte det??

Var ju på blodcentralen igår (appropå socker - blodsocker...) och anmälde mig som blodgivare. Efter att dyrt och heligt intygat att jag aldrig betalat eller tagit emot betalning för sex, injicerat narkotika eller haft galna ko-sjukan fick jag till slut lämna ett litet prov som nu ska testas och godkännas. Visste ni att de tar 10 procent av kroppens blodresurser? Det är ju sjukt mycket!  Fyrahundrafemtio ml närmare bestämt.Som en liten bag-in-box.
Men åderlåtning ska ju vara bra mot det mesta så det är väl bara att tacka och ta emot. Undrar bara varför homosexuella män inte får lämna blod, löper de större risk att få HIV än kvinnor som gillar den up the butt? Alla måste ju testas i alla fall. Tycker att det är lite märkligt.

Fick dock inga presenter, så jag är ganska besviken. Mamma fick i alla fall strumpor. Antar att man måste lämna på riktigt för att få presenter.

Hade grupparbete med två tjejer ifrån klassen idag. Till min stora förtjusning lyckades jag sno till mig en av de mer ambitiösa tjejerna till min grupp, som helt utan att någon bett henne skrivit ihop typ hela vårt arbete till idag. Den tredje parten i detta samarbete är vad man skulle kunna kalla en "silent partner" - hon sitter mest och sms:ar och säger att hon "typ inte fattar nånting...öh...typ... ". Hon är nitton.

Det som skrämmer mig lite är att inte ens den duktiga tjejen kan skriva för fem öre. Hon har som jag redan klarat av en inriktning, och på något sätt lyckats bli godkänd utan att ens kunna skilja på de och dem! Nittonåringen, som inte heller hade fattat det där med subjekt och objekt, bad mig ge ett exempel, så jag sa: Moderaterna yrkade på misstroendeförklaring mot socialdemokraterna, de ville få bort dem ur regeringen. Vilket var ett väldigt konkret exempel eftersom det är precis det vi jobbar med just nu. Men jag tror inte att de förstod ändå.

Är det verkligen ok att bli gymnasielärare om man inte ens kan grundläggande svensk grammatik? Och framförallt, hör man inte att det låter fel?

Jag saknar Maria och Björn och Tanja och Johan och Ida - ni var värda att plugga med!

Bra att några av dem kommer hit ikväll så jag kan få spy lite galla över mina muffins... de blev förresten lite konstig form på mina muffins idag. Kan bero på att jag har fyllt dem med dumlekolor i och för sig. Men de reste sig liksom rakt upp, utan att välla över på sidorna. Som suffléer liksom. Borde inte bli äckliga för det, men man vet ju aldrig. Tyvärr verkar bottnarna ha stannat kvar i formen så de blir nog till att gräva ur dem.

Hade förresten en väldigt trevlig ledig dag igår. Käkade frulle och kollade på Gossip girl (sjukt bra!), sen gick jag och simmade, gick hem och käkade en snabblunch för att sedan traska över till Louie Louie för en kopp te och lite läsning. Sjukt mysigt. Halv fem mötte jag upp mamma på blodcentralen och...ja där vet ni hur det gick. Mamsen hade lite otur med venerna igår så hon gick därifrån med ett stort bandage efter att de punkterat hennes arm flera gånger. Stackarn. Men så fick hon ju fina strumpor också.

Teatern var också riktigt sevärd. Helena av Sandeberg är ju alltid lysande och det var faktiskt en riktigt bra ensemle överhuvudtaget. Lilla hedvig från Vildanden var också med och briljerade med sin tunna spröda stämma. Och i toalettkön träffar jag ingen mindre än Tanja! Tanja och mamma Sybille. Snabbredogjorde lite om i lördags och bestämde oss för att plocka fram blendern snart igen.

Cocktailparty anyone?


Kommentarer
Postat av: Tanja

Åh jag saknar oxå våra grupparbeten. Vi kanske var världens bästa grupp helt enkelt?

kram

2009-03-01 @ 19:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0