Tehuvan

Klockan är just nu 11.40 och jag har redan hunnit ha en riktigt bra dag!

Gick upp tidigt trots att varenda cell i kroppen sa ifrån, men efter dusch och kaffe var jag någolunda mänsklig igen. Satte av mot universitetet för att för en gång skull vara ute i god tid och låna böcker till nästa kurs. Eftersom jag nu inte kommer läsa på egen hand kommer det vara en helt annan konkurrens om böckerna denna gång, insåg jag. Tyvärr fanns de böcker jag behövde endast som veckolån och skulle alltså behöva lämnas tillbaka innan kursen ens börjat! Modstulen gick jag därifrån.

Men på vägen mot tunnelbanan träffade jag Calle som, vis och erfaren som han är, upplyste mig om hur mycket man tjänar på att låna om och hålla på böcker och ta en eventuell förseningsavgiften istället för att gå och köpa den för dyra pengar. Sneaky sneaky. Men helt sant.

När jag gick därifrån för andra gången, nu med väskan full av böcker, insåg jag att solen sken (!) och trots att snön låg tjock på marken så var det riktigt varmt! Det kändes precis som en sån där riktigt schysst aprildag när snön börjar smälta och våren börjar spricka igenom. Ok, jag vet att det är sjuukt långt till våren men det är ändå de där små påminnelserna om att den kommer som gör att man står ut den här perioden av året.

Innan jag åkte hem gick jag förbi Åhléns och köpte en födelsedagspresent till Klara som har 25-årsfest imorgon, och dessutom världens finaste tehuva! Det skulle kunna vara den finaste tehuvan i världen faktiskt!

Glad i hågen över min nya tehuva åkte jag hemåt, men bestämde mig för att hoppa av redan i slussen och promenera lite i det fina vädret. Då stöter jag på en liten tant som ger bort gratiserbjudandet från Svenskan, flyt!

Sen tänder jag den första ciggen jag rökt sen nyårsafton och jäklar vad god den var! All and all - en mycket bra förmiddag!

                                                         


Kommentarer
Postat av: Maria

Den var väldans tjusig, det måste jag hålla med om. Hade jag ägt en tekanna hade jag blivit avundsjuk!

2009-01-09 @ 12:40:19
Postat av: E

förstår väl det jag...problemet är att ingen av de tekannor jag äger egentligen passar till den fantastiska tehuvan så jag måste nog köpa en ny..tekanna alltså! tehuvan is the one and only!

2009-01-09 @ 13:01:13
Postat av: P.

Den var jättesöt älskling. Gud va skönt att veta att du änltigen har slutat må dåligt över att du får ligga under en filt i soffan hela dagarna och läsa harry potter. Jag hörde förresten fåglar kvittra i morse på väg till jobbet. Hade inte mage att berätta för dem att våren inte är här på flera månader än. De får frysa ihjäl lyckliga.

2009-01-09 @ 13:25:28
Postat av: E

You're to kind my dear.

och jag mår faktiskt inte alls dåligt, fryser bara så inåt helvete, det är fan varmare ute än vad det är i vår lägenhet!

Däremot kan jag nu sluta må dåligt över hur du TVINGADE mig att lägga upp mina andra två tehuvor på vinden. Bra va?

2009-01-09 @ 13:44:36
Postat av: P.

Hrrrmmpf.

2009-01-09 @ 16:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0