Dansa och glöm!

Jaha, då var man tillbaka på jobbet igen. Eventuellt sista gången på länge. Fick nyligen reda på att de kommer att stänga butiken jag jobbar i för renovering en månad någon gång rätt så snart så jag blir lite pseudo-arbetslös ett tag. Skönt med lite lediga helger men tungt för plånboken. Hoppas verkligen att P inte blir av med jobbet nu i januari. Det skulle suga ganska så fett.

Igår var jag på K's 25-årsfest. P skulle också följt med egentligen ,men han kände sig lite krasslig och stannade hemma och spelade dworf-fortress istället. Jag tror inte att han led.
Men jag hade riktigt trevligt, K och några av hennes nära och kära hade fixat käk och vin till över 50 pers - ganska så imponerande tycker jag. Det var som sagt ganska mycket folk där och jag orkade bara hälsa på en tiondel ungefär. Blir lite skrämd av förstora folksamlingar. Så jag högg tag i B-boy som åt upp all min mat i ett nafs. Tyckte lite mindre synd om mig själv som skulle jobba idag när han berättade att han började kl 08.00! Jag fick ändå sova till tio...

Kvällens höjdpunkt inträffade efter middagen då ett liveband tar sin plats i vardagsrummet och drar igång en grym spelning! Bara så där. Ganska vågat när man bor i lägenhet måste jag säga.
De hette Dance and forget, och det var precis vad jag gjorde. Jag dansade och glömde snabbt hur trött jag var efter att ha jobbat hela dagen och min ångest för att behöva jobba även nästa dag. 

Bandet bestod mest av K's ex och en sångerska som såg precis ut som Amanda Peet (ni vet hon i Studio 60 on the sunset strip). Jätteduktig faktiskt. Och en ukulele - världens kanske mest underskattade instrument. 

Så på det stora hela har dte varit en mycket lyckad helg, trots mycket jobb. Och förhoppningsvis får jag min tenta imorgon (om min lärare har behagat läsa mailet jag skickade till honom i ondags), annars blir det panik.

Men idag är jag lugn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0