En perfekt eftermiddag/kväll i Stockholm

Idag upplevde jag en sån där riktigt bra kväll i vår vackra men regniga huvudstad. Den började runt femtiden då P mötte upp mig på gatan efter jobbet och vi bestämde oss för att hoppa träningen och istället bränna alla våra pengar på diverse saker vi tyckte att vi var värda. Vi började med att leta rätt på en frisörsalong med drop-in och fick varsin ny frippa!
ok, min var inte så ny men jag blev i alla fall av med massa gammalt slitet hår och köpte på mig lite nya fräsiga produkter. P fick en väldigt hipp och Filippa-kåig frisyr med snagg på sidorna. Väldigt fint.

Sen tog vi en tur inne i skrapan där jag fyndade lite på Monki-rean och både P och jag inhandlade solglajjer som vardera kostade mer än månadsavgiften på vår lägenhet! Men det var vi värda Har aldrig någonsin köpt så dyra solglasögon förut men jag såg ut som Audrey Hepburn i dem så jag kunde inte låta bli...



Efter det blev det middag på Hermans, där man alltid blir lite för mätt. Kändes lite weird men ganska bra att inte dricka vin eller starköl till maten (de har inget utskänkningstillstånd), utan bara en folle. Borde kanske testa det lite oftare...
Men för att kompensera bristen på alkoholhaltiga drycker gick vi sedan och tog varsin fantastisk cocktail på Tvärsöver (hos Adeel som alltid bjuder på shots). Och nu är vi hemma och ska kolla på Persepolis  (eftersom den är på franska och jag tar mitt franskaplugg på största allvar. BTW så är jag så bäst i klassen...av alla tre dvs).



P går runt och demonstrerar sina nya Dior-brillor och sina nyinköpta wifebeaters...han envisas med att försöka bitch-slapa mig trots att jag faktiskt inte är hans fru än...

Imorgon tänkte jag skriva ett inlägg om helgens segling med temat Vem kan segla för utan vind, vem kan ro iland med bara en åra?
Men det blir imorn. Nu ska jag kolla på film!

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan verkligen relatera till den här bloggen. Den känns ofta väldigt dagsaktuell och relevant.



Och jag är sjukt snygg i min nya frisyr. måste nog gå och spegla mig lite igen.

2009-07-07 @ 22:54:01
Postat av: Frida

Låter mys. Kul att ni hänger på Tvärsöver! Adeel är en gammal kompis till mig :-)



Kram Frida

2009-07-08 @ 00:03:00
URL: http://dravel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0