Paris, mon amour?

7 timmar kvar till semestern. Nedräkningen har officiellt börjat.

Detta kommer dock innebära minskad aktivitet här på bloggen. Jag ska försöka få till några inlägg från Frankrike och kanske några båtmatrecept på matbloggen, men sega uppkopplingar och brist på eluttag brukar ha sin trista begränsande effekt på nätlivet. Det kanske är det som är semester egentligen...

Imorgon lägger jag och P ut med lilla Magda och förhoppningsvis en lånad motor av fina Mika. Första siktet sätts mot Utö och sedan Sandhamn och Möja. Det är i alla fall planen. Sen har jag insett att man aldrig riktigt vet på sjön. Man vet inte om det kommer blåsa. Alls. Om det kommer ösregna, om man kommer komma fram, etc. Det bara händer och det gäller att vara beredd på allt. Tur att man är gammal scout! Alltid redo, yes sir.

Ska bli sjukt mysigt att få vara ute lite längre denna gång. Har bara sovit i henne en natt åt gången, nu ska vi vara ute ända till torsdag! Jag och P kommer antagligen kasta varandra över bord...

Sen kommer vi (förhoppningsvis) hem på torsdag (som sagt, man vet aldrig riktigt) och då blir det middag hos mamsen och lite snabbtvätt och ompackning. Kanske en liten liten öl med de som är hemma i Stockholm. Sen går flyget till Paris 06.40 på fredagsmorgon. 16 härliga dagar i Frankrike. Sweet sweet sweet. Jag ska prata så mycket franska! Och jag ska laga så mycket mat och dricka så mycket champagne!

Kanske tar vi bussen till Cherbourg och ser oss omkring där en dag eller två. Det är ju alltid trevligt att upptäcka nya ställen. Är inte alls särskilt sugen på sol och bad-semester, inte ligga på stranden hela dan. Jag vill segla (vi ska eventuellt segla till Bretagne med P's morbrors superfina båt), promenera, gå på marknader, laga nya recept och dansa le rock hela nätterna. Åh det ska bli så härligt!!! 

Och jag undrar: när ska jag få flytta dit? När ska det bli av?  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0