Ny karriär kanske...?

igår och idag bestämde jag mig för att ta ledigt från jobbet och bara vara ledig. Det finns så sjukt lite att göra på mitt jobb just nu och det driver mig till vansinne. Kände därför att jag hellre gick miste om den där tusenlappen, eller vad det nu är jag skulle tjänat med min usla timlön, och gav de tiderna till den andra extratjejen som tacksamt tog emot dem.
Istället började jag dagen i vitan som för första gången någonsin var helt folktom en solig dag! Det fanns inte en människa där förutom jag! Det var ovant men ganska mysigt. Satt och läste en stund och njöt av solskenet som strax skulle förvandlas till regnmoln.

 

Sen bestämde jag mig för att träffa upp min bror eftersom vi gått med på att fixa några modellbilder till en gammal bekant från Fiskis som driver en nätshop. Jag skulle modella och min bror skulle fota.
Vi bestämde oss för att Hagaparken skulle passa, vackert, grönt och soligt. Trodde vi ja...

Så fort jag kom fram började det ösa ner. De där somriga bilderna var ett minne blott, men vi hade ändå gett oss ut och jag hade sminkat mig och fönat håret och så där. Vi kunde ju inte bara ge upp, så vi körde photoshoot under paraply i ösregn!

Vi var för snåla för att gå in i Fjärilshuset så bilderna togs precis utanför. Av 200 blev ca 10 bra. I'm so not a model!
Jag skulle modella en top som alltså ska pryda startsidan på den där shoppingsajten om jag förstått det hela rätt. Vore ganska tråkigt om hon inte hittade någon bild som hon gillade...

Sen åkte vi hem till brorsan och blandade drinkar och käkade vietnamesiskt. P kom också dit och vi kollade på film och tog det lugnt. Det är skönt att vara ledig. Det bara är det! Working just doesn't cut it.

Hoppas att det är ok att jag lägger upp några oretuscherade/oredigerade bilder från gårdagen här på sidan. Måste ju få visa upp mitt modelljag så länge hon finns i mig!







Alla bilder var kanske inte så där jätteseriösa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0