Happy birthday lover!

Jag är väldigt peppad inför starten av min och P's nya matblogg (som snabbt bytte namn till I'm a feeder baby, eftersom den andra redan existerade på Taffel.se). Detta betyder inte att jag kommer överge yourexloverisdead (bara negligera dig lite). Men jag har varit sugen på att starta en matblogg väldigt länge och inför varje Frankrikeresa blir jag lite extrapeppad. I år kan jag dessutom ta med min lilla laptop till Normandie och blogga om alla ostron och musslor jag ska äta!
Jag borde däremot verkligen skaffa mig en bättre kamera. Den jag har är riktigt sopig när man försöker fota på nära håll.



Innan Frankrike blir det två veckors monotont arbete på Twist och efter det några dagars segling med förhoppningsvis fantastiskt väder! Ok, who am I kidding...det kommer ösregna, men det kommer vara mysigt ändå! För vi har minsann ett kapell med panoramafönster!

P åker till Frankrike redan på fredag eftersom hans farmor fyller 90. Men jag måste jobba. Och egentligen är det ganska värdelöst att åka långt över så kort tid, det blir liksom bara resande. Fast egentligen är jag ganska avundsjuk. Får hitta på något spektakulärt här hemma istället.

Idag ska det i alla fall firas! Det är Frankrikes nationaldag och jag är en frankofil av rang! Det blir till att stappla mig fram på min nyvunna skolfranska och frossa loss på fromage, baguette, moules, champagne, ja allt som dessa genier i syd har berikat våra liv med! Men det här är ingen matblogg, så jag ska inte förlora mig i recept och smaklökspiruetter. Denna blogg förblir min ventil, min terapi och mitt avtryck på det stora vida nätet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0