Baby get back

Sen i fredags har jag varit gräsänka. P är i Frankrike och firar sin farmor som fyllt 90. Jag hade gärna följt med men jobb och dålig ekonomi kom emellan. Det är inte hela världen, vi åker dit om två veckor i alla fall.
Det har varit rätt skönt att vara själv ett par dagar, lite som när mamma var bortrest och man helt plötsligt kunde göra vad man ville...nästan. Men nu börjar det bli ganska ensamt, och fy vad tråkigt det är att sova själv efter två och ett halvt år av sällskap. Har varit väldigt social i helgen och dessutom med katt så det har egentligen inte alls varit ensamt...men lite tomt. Saknar mest att ligga och hålla om honom bakifrån med ansiktet tätt mot hans skuldror och med knäna uppdragna i hans knäveck. Han är alltid så varm när han sover, som en liten kamin där vid väggen. Men i natt fick jag frysa.

I fredags var Klara, Linn och Sunniva över på middag. Det var jättemysigt och slutade för ovanlighetens skull med vin kvar i flaskorna. Så morgonen efter tog jag tag i den gigantiska disken utan större svårigheter att hålla mig på benen. Det var skönt. Skönt att slippa komma hem till ett bombnedslag efter jobbet. Efter jobbet blev det middag hos mormor och morfar (http://www.bindmigmatamig.blogg.se/) och några timmar senare dök Elli upp hos mig för en drink. Vi gick till Carmen och snackade om problematiska föräldrarelationer och frånvarande fäder och fortsatte sedan till Kvarnen där vi mot vår vilja betalade det alldeles för höga inträdet. Vi skulle egentligen till Rocks, men Mariatorget kändes helt plötsligt alldeles för långt bort. Denna kväll hade Kvarnen intagits av goter i minimala lack-outfits, har inte sett så mycket hud på länge. En av dessa goter, fast med betydligt mer kläder, var min kusins flickvän. Och när hon slutat hångla med en annan gotbrud förklarade hon att det var någon slags grej då folk skulle stajla sig till tänderna i Tech noir-anda för att sedan gå till något "helt vanligt" ställe. Väldigt spexigt, tyckte de.



Sedan mötte vi upp en väldigt förfriskad Magnus som kom från nya Trädgården under bron. Inte för att jag varit på Trädgården sedan det blev jobbigt kissnödigt och tråkigt, men nu när det ligger bara ett stenkast ifrån mig kanske jag kan tänka mig att titta dit någon kväll. Sen gick jag hem och stupade i säng tillsammans med en väldigt kelsjuk katt.
Och ikväll kommer P hem igen. Äntligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0