En erfarenhet rikare...

Det finns ett väldigt effektivt sätt att fördriva tid när man är ledig. Nämligen att dricka alkohol. Tiden går inte bara fortare under själva alkoholintagandet utan med största sannolikhet har du även sovit bort halva morgondagen.

Min bror ringde mig runt 22 igårkväll, när jag och P precis bestämt oss för att gå ner till Tvärsöver och ta en liiiten liiiiten öl. Hans finska drog med oss till Pub Anchor på sveavägen där de har rockkaraoke på tisdagar. Grymt tänkte vi.

Jag har aldrig sjungit karaoke men väldigt ofta önskat att jag vågat. Så jag häller i mig öl efter öl för att modet ska byggas upp. Till slut lämnar brorsan in min lapp i smyg och det finns inte längre någon återvändo. Ok, jag hade kunnat smita därifrån men det hade varit för mesigt. Nu var det dags helt enkelt. Och det var ju inte så farligt! Har ingen aning om hur det lät eftersom musiken var 70 gånger högre än micken men vi (jag och finskan sjöng don't speak tillsammans) fick i alla fall en hel del uppmuntrande blickar och visslingar så det lät nog hyffsat ändå. Hoppas jag...inte som att det är de mest tonsäkra människorna som hänger där och runt tvåsnåret klappade de nog till vad som helst. Men ändå! Jag är inte längre oskuld på det området så jag är nöjd.

Och idag kan jag säga att jag är sjuuuukt nöjd med att vara ledig eftersom jag fortfarande kan ligga kvar i sängen medan min stackars P var tvungen att hetsa till jobbet bakis och oduschad. Jag kan ta det hur lungt jag vill...
Han sitter visserligen och käkar pizza på jobbet just nu vilket jag är ganska så avundsjuk på. Kan ingen bara komma hit med en stor fettdrypande köttpizza? Jag betalar, kom igen!

Det finns en risk för att det här kommer bli en riktig fyllesommar. Men vad ska man göra när det bara regnar hela tiden???
På tal om det så behöver jag nya tv-serietips! Väldigt glad över att Weeds är igång igen men jag kan inte sitta och vänta en vecka på varje avsnitt, jag behöver en hel säsong! NU! Ge mig vad ni har! Gamla grejer är helt ok, tror att jag betat av det mesta nyinkommet. Så tipsa tipsa tipsa! Annars kan ni dö.

Kommentarer
Postat av: Björn

The Wire, the Wire, the Wire!

2009-06-10 @ 13:17:30
Postat av: P.

emelie somnade ifrån the wire. vet inte om en polis-serie verkligen är grejen för oss.



Men emelie, kan du inte börja kolla på battlestar galactica? Och sen så finns det 8säsonger av babylon 5 som ingen av oss har sett. Sci-fi is the new soap!

2009-06-10 @ 13:24:39
Postat av: E

Eeh...vet inte riktigt om sci-fi någonsin kommer bli min grej...men jag kan ju ge det ett försök. The wire däremot var INTE min grej. vill ha något mer lättillgängligt, kortare avsnitt och så där. mer tips!

2009-06-10 @ 13:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0