Jag var gjord för dessa dagar

Det innbär dock inte att jag vill spendera dem på jobbet. AC:n är nedskruvad till 16 grader och jag står ändå och svettas. P är ute med båten tillsammans med Magnus och jag är så j*vla avundsjuk. Jag vill också sola och bada och segla. Om jag har tur får jag möta upp dem efter jobbet och följa med på en minitur innan vi grillar på bryggan. Vi har köpt en helt fantastisk grillhink! Den fälls ihop till en platt liten bricka som går ner i den medföljande axelväskan och är alldeles perfek att ha på en båt eftersom den inte tar någon plats alls! Vi har även köpt en frysväska, båtiga handdukar, nya flytvästar, tallrikar och bestick till båten, en kaffetermos med inbyggd kaffepress (!) och...ok, det här var sjukt ointressant eller hur?

Jag kan inte hjälpa det! Det enda jag tänker på just nu är båten, vad man behöver till båten, vart man kan åka med båten, lägga till med båten, vem jag vill ta med i båten etc etc. Jag har blivit förälder helt enkelt!

Tog även ledigt nästa helg för att kunna sticka ut med båten...Ser ni, jag kan inte låta bli! Båt båt båt!

Om två och en halv timme går jag på semester! Igen får jag väl säga... Och på måndag börjar franskakursen. Det ska bli kul! Jag ska komplettera med musslor, ost och vin hela veckan för att verkligen komma in i la vie francaise. Cidermusslor nästa! Feel free att bjuda in er själva på middag!

Dessutom behöver lägenheten en rejäl uppryckning. Har inte haft tid eller ork att bry mig om den på ett tag, så den har minst sagt förfallit. Alltid bra att bjuda hem folk eftersom jag då brukar ta mig själv i kragen och plocka fram dammtrasan.
Igår hade jag en väldigt skön kväll för mig själv. P var ute med B (båten) och jag kom hem slutkörd efter en riktigt seg dag på jobbet. Lagade en schysst middag till mig själv, knäckte en bira och klämde några avsnitt av Greys. It's all good.

Nej nu måste jag nog lägga ner det här. Har två galna kids som kutar runt i butiken och välter saker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0