Ledig men snuvad på konfekten so to speak...

Sommarlovet har börjat. Yey...

Saknas bara lite sol och värme. Kanske någon att vara ledig med också... Jag tycker att det är svårt att vara ledig. Svårt att slappna av, svårt att göra ingenting, svårt att bara vara. Jag vet att detta är ett lyxproblem av värsta sorten, men jag vill bara att den där känslan ska infinna sig. Den där känslan när alla krav lyfts från ens axlar och allt känns lätt och sorgfritt. Men den kommer inte! Snarare har jag lite dåligt samvete för att jag är ledig och P inte är det. Känner mig lat och dålig om jag inte går upp samtidigt som honom på morgonen. Men va fan, jag är ju ledig! Det måste vara bristen på sol som gör att sommarlov känns så deppigt. Man borde inte bo här. Man kämpar på hela året för något som knappt kan kallas sommar några veckor i augusti. Varför? Varför inte bara sälja lägenheten, hoppa på ett plan och flytta någonstans där man inte blir deprimerad varje gång man drar upp rullgardinen?

P och jag har hittat en båt nu. En jättefin båt som kanske eventuellt kan ta oss bort härifrån till ett land där min kalla bittra vintersjäl kan få tina upp en gång för alla.

Men troligtvis kommer vi bara till Vaxholm.

Kommentarer
Postat av: P.

Vi ska fan länge bort än vaxholm nu. med dn här pärlan och 2 veckors segling så har vi tid och möjlighet att smuggla sprit från Tallin eller Riga!



Eller Marieholm i alla fall.

2009-06-09 @ 09:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0