Raindrops keep fallin' on my head



Det är lördagkväll och jag fullkomligt njuter av att sitta hemma i soffan. Det regnar och allt som var planerat föll. Grillning och Where the action is. Men det gör faktiskt ingenting. Känner mig sjukt nöjd med att bara vara hemma, har ätit en god middag med P och snart blir det någon nynedladdad skräpfilm i sängen. Helt perfekt!

Regn är en fantastisk ursäkt. En ursäkt jag verkligen behövde efter en alldeles för sen kväll på Medusa igår. Extrem trötthet efter ca fem timmars sömn utslaget på två nätter samt en fruktansvärt jobbig träningsverk efter något slags joggningsförsök gjorde dagens arbetsdag mindre rolig. Men sen fick jag komma hem och krypa ner till P som fortfarande låg i sängen på exakt samma ställe där jag lämnat honom sju timmar tidigare. Vi myste ner oss med gamla Greys anatomy-avsnitt och naturgodis. Har förövrigt upptäckt att mina favoriter, cashewnötter i yoghurt som jag ändå tyckt verkade ganska nyttiga, huvudsakligen består av kakaofett! Inte så nyttigt. Det är verkligen så att ingenting som är så gott kan vara bra för en. Men jag tänker fortsätta äta dem ändå. Så det så.

Hittade lite gamla bilder i kameran idag, inte så jättegamla förresten utan i från förra veckan. mycket matbilder av någon anledning. Det är nog så att jag borde starta en matblogg egentligen/också eftersom jag inte kan låta bli att visa upp vad jag stoppar i mig. men det får bli ett senare projekt.



Här har ni till exempel nässelsoppa med vaktelägg som P har lagat. Väldigt fräscht och gott. Det roliga var att receptet krävde att man skulle skölja nässlorna och röra om dem med handen för att de skulle sköljas ordentligt. Detta brändes tydligen väldigt väldigt mycket.
Om man undrar var man får tag på färska nässlor och vaktelägg så finns det på Bondens marknad varje helg hela sommaren!



Fisksoppa med blåmusslor med mera. Parmiddag med Lovisa och Axel och Magnus och Cecilia. Kameran dog tidigt men Magnus hann i alla fall få med sitt obligatoriska stomatol-leende! Det var inte tänkt från början att det skulle bli just en parmiddag men de två singlarna hoppade av (det var inget match-making försök jag lovar). Eftersom det var söndag bytte vi ut det annars klassiska kedjerökandet och alldeles för mycket vin till Värsta språket och kaffe (när vinet var slut det vill säga). Det funkade. Trots att jag är ett stort fan av vinmiddagarna med kedjerökning så var det skönt att vakna på morgonen efteråt och inte må skit samtidigt som man sopar askan från bordet. Som man säger: omväxling förnöjer!

Nu blir det choklad och film till ljudet av regndroppar som smattrar mot hustaket. Mys!

Kommentarer
Postat av: P.

Ja, alltså om det var lite otydligt så var det alltså jag som noggrant följde receptet och blandade runt nässlorna med handen. Att säga att jag kände mig som en väldigt förbannad idiot är en underdrift, och att ha bränt mig på brännnässlor över hela handen påminde mycket om barndomens somrar på Tjörn.

Jag kommer aldrig mer att lita på Bonniers stora kokbok heller.

2009-06-13 @ 23:57:02
Postat av: E

Det är så himla jobbigt när man tvingas tänka själv...

2009-06-14 @ 13:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0