Då var man snart båtfolk då!

Här kommer lite bilder på båten vi ska köpa! Den heter Magda och är världens finaste!
Handpenningen är betalad och imorgon tänkte jag föra över resten. Hade helst velat betala samtidigt som vi seglar hem den men att ha 20 000 i en resväska känns lite för...maffia...typ. Och liiite för risky att ha med sig på tåget.
Bara att hoppas att det gamla paret som bjöd på kaffe och sockerkaka i ruffen inte drar iväg med både båt och pengar. Men det känns faktiskt inte så troligt. Eller så var sockerkakan bara ett trick...? en del av någon slags masterplan...

Hoppas på lite bättre väder till nästa helg så vi kan glassa runt i skärgården ett par dar. Rosévin, sill  och färskpotatis, bra böcker och förhoppningsvis bra vind!



Funderade på det där med midsommar idag på jobbet. Hur kommer det sig att vi svenskar aldrig kan ge upp tanken om sol på midsommar? Vi VET ju att det alltid regnar! ALLTID! Ändå hoppas vi och planerar för utomhusfester och picknickar. Vi vet ju bättre! Det måste vara så att alla svenskar har något minne av en solig midsommar långt bak i huvudet som håller hoppet vid liv. Ett litet undantag.

Jag har ett sånt. Jag var fyra tror jag och jag och min bästa vän Hanna var i Dalarna där jag hade landställe och firade en mycket traditionell midsommar i St. Skedvi. Samma dag hade jag fått en jätteful hatt i present som jag var tvungen att ha. Den hade breda brätten och sidenband, kanske någon ful blomma också.
När vi skulle dansa runt stången ville de vuxna inte vara med, så jag och Hanna dansade själva i mitten. Runt oss dansade massa bönder i folkdräkt och allt var det var. De tyckte säkert att min hatt var jättefin.
Men det tyckte som sagt inte jag. Så när jag dansade råkade jag tappa hatten på marken. Men istället för att plocka upp den hoppade jag på den. Sen hoppade Hanna också på den. Och sen jag igen och sen Hanna och så höll vi på tills den var alldelses platt!

Vad jag kan minnas så sken solen och det var en bra midsommar. Alltså kommer jag att fortsätta hoppas på solsken och kvällsdopp, trots att jag vet. Vet att detta bara var undantaget som bekräftar regeln.

Kommentarer
Postat av: bror

Så jäkla fin! Kör inte på grund när ni tar hem henne till Nacka. Gratulerar!

2009-06-14 @ 20:53:01
Postat av: E

Nu blir det tyvärr inte jag som tar hem henne utan P och en kompis till mig, eftersom mitt ass ägs av twist&tango. Men jag hoppas också att de inte går på grund. "vår" förra båt fick ju ett litet hål i sig och är nu brasved. Båtar är tydligen jävligt ömtåliga...

2009-06-14 @ 23:25:45
Postat av: Maria

Wow, vilken grej! Båt känns på något sätt ännu mer vuxet än att ha barn. Men det kanske är för att jag inte kan nånting om varken båtar eller segling. Avundsjuk blir jag iaf, ni kommer få en grym sommar. Och båten ser jättefin ut.

Postat av: E

Visst gör den! Min stora skräck är just nu bara att de ska ha sjappat iväg till söderhavet med den nu när jag fört över snuskigt mycket pengar från mitt eget sparkonto till ett okänt konto någonstans i cyberspace. Inte som att vi har något kontrakt eller så än...Så håll tummarna för att den fortfarande ligger där på torsdag! Mina håller på att vitna och ramla av snart nämligen.

2009-06-16 @ 17:13:04
Postat av: carro

Godmorgon sötnos :)

2009-06-17 @ 08:38:47
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Maria

Nej.... Bjuder man på sockerkaka måste man väl vara hederlig? Det tror jag i alla fall. Jag håller tummarna för att allt går bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0