Efter 4 1/2 timmes jobb känner jag mig så redo för långhelg

Trött i fötterna efter reamärkning på jobbet. I morgon börjar helvetet. Nej det är faktiskt ganska kul, tiden går fort när man har mycket att göra. Så för er shoppingsugna kan jag tipsa om att Twist&Tango börjar sin rea i morgon alltså! Minst 50 % på allt. Själv har jag plockat på mig ännu några "båt-outfits", dvs outfits som kommer se jäkligt schyssta ut på båten. Just det, det här är ju ingen modeblogg - får inte prata kläder!



Anyhoo, är sjukt taggad inför midsommar! Det blir segling och middag på P's föräldrars (som lägligt nog kommer befinna sig på annan ort) brygga i duvnäs. Och det är en feeet brygga kan jag säga. Senare kanske lite bastu i sjöstugan...
Har kånkat matkassar och ölflak hela dan känns det som. Lagt in sill och gjort egen snaps. Även om det skulle regna kan jag i alla fall säga att maten kommer bli grym! Men lite solsken skulle inte vara fel. Ska bli jättekul att fira med bror min också! Vi har börjat hänga mer och mer med honom och hans flickvän. Det är så skönt att vara vuxen och komma ur syskonrollerna (lite grann ialla fall). När man kan få upptäcka att man faktiskt gillar varandra på riktigt och inte bara för att man måste. Sen blir det en höggravid ung dam plus blivande pappa. Ingen av dem dricker så mer nubbe till oss! 

En annan grym grej med att vara vuxen och styra upp sina högtider själv är att man kan äta vad man vill! Man kan göra precis det man själv är sugen på utan att behöva tänka på vad som Alltid funnits med och vad man bara inte Kan vara utan (typ prinskorv - en äcklig liten sak som verkar höra hemma på alla möjliga högtider).

Jag gillar att få styra och ställa. Bestämma. Jag gör det här, ni gör det här och därmed basta! Typ. Jag är inte riktigt så nazi i min delegering. inte riktigt...

Det kommer bli schysst. Och så håller vi alla tummarna för fint väder!

Trevlig midsommar på er allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0