Kompis det går bra nu

Som ni kanske märker så vill jag helst av allt skriva en matblogg, men jag har övervägt det där och det skulle bli alldeles för dyrt att börja i terapi. Så ni får stå ut med mina själsliga och känslomässiga utfläkningar ett tag till.

Men hur som helst, mat! Det var som bekant löning härom veckan och detta brukar ha en väldigt angenäm effekt på tallriken. Igår (måndag) hade Ica extrapris på hummer till exempel. och varför inte, tänkte jag. Det är ju ändå måndag!

Notera P's haklapp 




Kvällen innan var inte sämre den egentligen för då var vi hembjudna till Helena för att träffa den nye fransmannen. och förutom champagne och anklevermousse på baguette som blivit lite av en standard bjöds vi även på vaktel!
Detta var premiär för alla utom för fransmannen som mer eller mindre var uppvuxen på just vaktel verkade det som. Och när man väl kom över den första makabra chocken över att en tillagad vaktel ser ut som ett litet bakbundet foster utan huvud och med jättelik mage, var det väldigt gott! Ok, det smakade typ som kyckling men ändå mer exotiskt på något sätt. Till efterrätt mumsade vi i oss chokladbakelser från chokladfabriken. varför ens försöka själv när man vet att de gör det så mycket bättre?

under middagen som hoppade mellan engelska, franska och svenska insåg jag snabbt att jag faktiskt måste ta tag i min franska nu. Så jag erbjöd Helena att bli min privatlärare och att dessa lektioner skulle utspela sig på diverse olika creperier i stockholm ackompanjerat av en massa normandisk cider. Jag är övertygad om att det är så jag lär mig bäst!

Ikväll ska det bli någon slags lantlig kycklinggryta då far min ska komma över på middag. Ja, det ska bli lite spännande då sist han var här blev bedd att dra åt helvete och aldrig komma tillbaka. Hoppas att det går bättre denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0