Realitycheck

Jaha. Drömmen om den resa som har hållt mig uppe i en månads tid har kanske eventuellt precis gått upp i rök. Gick till resebyrån glad i hågen med hela sparkontot på kortet och skulle boka min Resa, min räddning. Då får jag höra att eftersom jag vill åka själv måste BETALA för den person som INTE åker med mig! Hur sjukt är inte det?! Om jag hade åkt med pojkvän/vän/mamma/whatever hade jag betalat endast 2500 för flyg och boende men nu måste jag alltså pröjsa det dubbla! Ok, jag förstår att hotellen vill klämma in så många som möjligt men det här är faktiskt diskriminering! De får väl smälla upp några enkelrum då för i helvete!

Jag är så jävla förbannad och besviken just nu. Behöver verkligen komma bort, men är det värt så mycket pengar? och det är ju inte bara det som kostar utan sen ska man ha mat också. kanske åka med på någon utflykt, ta en buss eller vad fan som helst. Kommer ju lätt kosta i alla fall 7000-8000. Jag har inte de pengarna! Men jag kan inte inte åka. Vad fan ska jag göra???

Försöker tänka att det bara är pengar, men tänk om man hamnar i något jävla skitrum på något jävla skithotell - vad har man då betalat för? jag har ingen lust att fylla resebolagens fickor med pengar bara för att låta mig bli rövknullad på spanska.

Jag vet helt ärligt inte vad jag ska göra... 



Jag vill jag vill jag vill!

Kommentarer
Postat av: Turisten!

Köp endast en flygstol, sen kan du ta in på vilket sketet hotell du vill både billigare och otroligt mycket mysigare, kan rekomdera siciliens drömlika kustremsor även om de kanske inte är världens varmaste.

2009-03-05 @ 18:31:49
Postat av: E

Tack, men just nu kostar flygstolarna mer än flyg+boende, antar att man ska vara ute i god tid i så fall. men tack ändå!

2009-03-06 @ 15:47:03
Postat av: guldpian

Har du testat Jönköping?

2009-03-06 @ 19:51:58
URL: http://guldpian.blogspot.com
Postat av: E

Haha, jönköping är säkert underbart, men jag drar till gran canaria på onsdag. en enrumslägenhet bara till moi, med balkong och pool. det blir nice!

tror du att du kan komma upp den 21:a? vill verkligen ha med dig på bitterfittan!

2009-03-07 @ 00:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0