På spaning efter den skräpmusik som flytt

Gjorde bort mig ordentligt idag. Skulle öppna butiken kl 12, men har helt missat att man skulle ställa om klockan i natt! Kommer ner i tunnelbanan och ser kallsvettigt på klockan som inte alls visar 11.20 utan 12.20! Skit också. Det här är inte populärt.
Som tur är så har jag typ inga kunder på söndagar i alla fall.

Känner mig sjukt duktig som inte gick ut igår. Eller lite gick vi ju ut, men inte så mycket. Var på en kursares födelsedagsfest på Louie Louie och valde att inte gå vidare därifrån till debban som vi egentligen hade tänkt. Det var ganska klokt eftersom både P och jag var sjukt sega efter fredagens vin-och-tittiotals-hits-maraton. Spotify är grymt.

Jag gillar verkligen hemmamiddagar framför all annan form av umgänge, det blir alltid så himla skön stämning...det kan ha att göra med att vinet blir så mycket billigare och ofta mycket mer när man inte dricker det ute. Men men, jag gillar det i alla fall. Och i fredags hade vi alltså nittiotals-hit-maraton där alla fick köra de låtar man förknippade med nittiotalet. Vi konstaterade snabbt att det aldrig gjorts så mycket dålig musik som under just detta decennium. Men inte heller lika rolig. Vem blir inte glad av Roxette och Ace of Bace?

Klockan rusade iväg och plötsligt var den fyra och alla (eller var det bara jag?) var jätteberusade. Det bästa med hemmamiddagar är att jag oftast slipper gå hem utan bara kan däcka mer eller mindre där jag står. 

Lördagen som följde skulle jag för ovanligheternas skull INTE jobba! Det var helt fantastiskt skönt att bara få vara hemma bakis och mysa med P och katten. Primopizza och six feet under sen var min dag gjord.
Egentligen hade jag tänkt att jag och P skulle spendera dagen på Centralbadet och sen kanske åka till Liljevals, men det här var så mycket bättre. Jag har verkligen blivit bättre på att uppskatta "det lilla" i vardagen. Det finns ingen poäng i att stressa runt och "göra" saker bara för att känna att man tar till vara på tiden/sitt liv etc. Man blir bara mer stressad och uppskattar det bara mindre och mindre. 
Nej, kavlitetstid är hemmatid! 

Kanske inte är så konstigt att jag kan uppskatta det mer nu när jag knappt är hemma någonting, mellan tre jobb och "heltidsstudier" blir det inte mycket sofftid. Men den jag har är så mycket bättre nu!

Kommentarer
Postat av: E

I andra stycket ska det så klart stå Nittiotal...inte tittiotal, men det förstod ni säkert.

2009-03-30 @ 15:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0