I'm leavin' on a jetplane, don't know when I'll be back again...

Ja, efter mycket om och men bokade och betalade jag i alla fall en resa. Den kommer ta mig till Puerto Rico, Gran canaria där en enrumslägenhet med kök, balkong och pool finns reserverat bara för mig! Det ska bli så sjukt skönt att bara få sova, läsa, bada och slappa. Att bara få göra det just jag vill. Känner mig så jävla sliten och med tanke på hur mycket jobb jag tagit på mig framöver är det nog inte så dumt att få ladda batterierna lite. Helgen har som vanligt bestått av jobb, alldeles för mycket alkohol och alldeles för lite sömn. Som tur är ställs det ovanligt låga krav på mig i skolan just nu och det är nog en förutsättning för att allt ska gå runt. 

Mitt sociala liv är mer krävande än vanligt, men det är för det mesta positivt. Jag vill ju träffa alla, men jag måste inse att jag inte pallar att supa varje dag i veckan, särskilt inte när jag jag ska jobba dagen efter. Varför är det så svårt att umgås utan alkohol?
Vad ska man göra? Kolla film? Mycket trevligare med alkohol! Alkoholet är ju smörjmedlet i alla mina relationer...vilket kanske inte är så hälsosamt när jag tänker efter....Men alla blir liksom roligare, smartare, öppnare, och mer lättillgänliga om ni förstår vad jag menar.

Imorgon ska jag och Daniel i och för sig käka frulle på Louie louie och då blir det nog ingen alkohol! Men jag har liksom slutat fika, vilket var den enda naturligt alkoholfria sysselsättning jag ägnade mig åt i sociala sammanhang. Blev för snål för att pröjsa 30 spänn för en kaffe jag lika gärna kunde dricka gratis hemma. Brunch är annars en trevlig grej (där alkoholen kan få vara med på ett hörn men det är inte nödvändigt). Problemet med det är ju att jag jobbar varje helg så det går ju bort.... Jaja, snart är det sommar och då brukar sådana här saker bättra på sig automatiskt.

Och för mig är det sommar om tre dagar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0