Inte stureplan. se men de är lätt några av Stockholms finest!

Födelsedagsfirande för Magnus i Hagsätra i lördags. Av oss fick han japansk porr, ganska classy porr måste det varit för det skrevs om den idag i svenskan (i Under sträcket). Genren kallas tydligen för Pinkku eller Pink cinema och inkluderade enligt baksidetexten både rosa kaniner och spermaskjutande vattenpistoler. Vi kände att det var någonting Magnus skulle uppskatta. Och Elli gillar ju både gosedjur och rosa ganska mycket.

Uppslutningen utgjordes framförallt av par. Kom på det nu när jag satt och pillade med bilderna, att Alla är ju för sjutton i rätt stadiga förhållanden nu för tiden. När hände detta? Ok, det finns några härliga singlar kvar och ni ska fan ha en eloge för att ni står ut med all den diskriminering som riktas mot er. Häromdagen när jag och P surfade flygbiljetter till Frankrike till exempel! Då ville Air France ge oss någon slags par-rabatt! Har ni hört va löjligt, ok om man får lite familjerabatt när man reser med fem ungar men ett par behöver väl inte premieras mer än de redan gör! Jag vet att jag borde vara lite tacksam eftersom jag befinner mig inom den premierade gruppen, men jag blir så förbannad på sånt!

Ok det var inte det här inlägget skulle handla om utan om lördagens bravader.
Här följer lite bilder från Hagsätra och efterföljande ölhäng på Debaser, plus en jättetöntig bild på P som han säkert kommer slå mig för att jag lägger upp...men det är det värt...moahaha. Ps. klicka gärna för förstoring!

 

Ja, det var ju melodifestival också och trots att vi var ganska överens om att det var skitdåligt och jättetöntigt så hamnade vi ändå där en liten stund. Grabbarna var först med att ge efter för schlager-suget, sen kom Magnus och uppvisade något oroande kunskaper om de olika bidragen. Han hade pluggat på! Elli trackade honom rätt hårt för hans segertippade bidrag som Island till exempel. Med rätta! Kom igen Mange, hon sög.
Jag lyckades dock missa det vinnande bidraget, men oj vad mycket stolta norrmän jag har sett på stan idag! Som att de inte hade nog att fira med suttonde maj och allt, snacka om att få vatten på sin kvart. Jisses.


Här står männen och "kastar ett litet öga på tv:n".


Till Debban var det jääättelång kö så vi nöjde oss med uteserveringen där Felicia med pojkvän joinade oss.




All and all, en mycket trevlig kväll!


Lite tråkiga nyheter om båten:

P var med och skulle sjösätta båten idag då den gick sönder! Nej det var faktiskt inte P som gjorde det, det trodde jag också först. Men det var tydligen någon från Marinan som klantade sig så att en planka i båten blev intryckt och båten har nu ett hål i sig. Vi väntar nu på besked från besiktningen, vill fortfarande ha henne men bara om de lagar henne ordentligt.
Väldigt trist hur som helst. De säger att det finns andra men för mig finna bara hon.



Eftersom jag själv aldrig hamnar på bild klämmer jag in några helt ovidkommande bilder på mig själv här och nu. Som Britney skulle sagt: It's my prerogative.

Kommentarer
Postat av: Elli

Haha, najs! Du lyckades även få med våran lilla tv på bild.

Jag kanske hämnas för att du tar förvrängda bilder av mig där jag ser muppig ut, (photoshop?) för jag har nämligen ett par st roliga på dig i min kamera!

2009-05-20 @ 10:47:19
Postat av: E

Haha det kan jag tänka mig, ser fan alltid fördjävlig ut på bild. Säg vilken det är så plockar jag bort den!

Annars tycker jag att jag fick till ljussättningen rätt bra i efterhand på de från debban (med tanke på vilken skitkamera jag har som inte kan fota i mörker).

Puss!

2009-05-20 @ 15:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0