1 maj och här står jag på jobbet och sviker proletariatet...

Fick lite dåligt samvete igår när jag var på debban och B (som ja inte träffat på jättejättelänge) konstaterade att den enda kollen han hade på mig just nu var genom den här bloggen. Och den är ju inte så där jätteaktiv just nu. 
Så jag tänkte uppdatera lite:

Jobbar idag så jag slipper tampas med ilska demonstranter vilket är skönt. Tänkte ta min trötta kropp till en park efter jobbet och ge den lite öl. Förhoppningsvis möter Elli upp mig där, kanske till och med våra trötta pojkvänner. Mange hade tydligen svininfluensan (så himla jobbigt med pandemier!) och P påstår att han har fått magkatarr. Så nu skall det skäras ner på allt roligt och onyttigt som cigg, alkohol och fet mat. Och vem kommer drabbas av det här tror ni?
Jo, Moi!
Jag trivs faktiskt förvånansvärt bra med min något ohälsoamma livsstil. Skulle vilja träna lite mer bara, men senaste veckan har jag faktiskt pluggat(!) hela dagarna(!). Hör och häpna gott folk...
Skrev den där jävlaskittentan igår och det gick verkligen inte bra, men jag är sjuuukt nöjd med mig själv som överhuvud gick dit och försökte. Ska försöka att inte slentrianmässigt hamna där jag bara gör det absolut minsta som krävs av mig. För det är väldigt lätt hänt.
Nästa kurs är Internationell politik och det tycker jag faktiskt är kul så på den ska det satsas lite mer.  En tanke är ju att man kanske inte behöver vänta med att öppna böckerna till sista veckan...men det är bara en tanke.

Vårens första engångsgrill tändes igår! Jag, P och Svart grillade färsk tonfisk och nåt slags griskött samt en massa sparris som gjorde filtgrannarna i vitan avundsjuka. Men det blev rätt snabbt kallt så vi drog oss in till oss och sedan tog jag och svart några öl på debbans nyöppnade uteservering (nyöppnad för i år alltså). Det spelades bra musik rätt länge men helt plötsligt fick dj:n en stroke och brjade köra Peter leMarc och Tomas diLeva. Då gick vi hem.

Det har blivit en del utomhusplugg senaste veckan, framförallt runt omkring Nytorget. Pluggade flitigt på 7 knop i måndags då jag fick ett mess från Daniel, sen var det kört. Han är så dålig för min arbetsmoral. Istället blev det fika på Louie, vin i vitan, öl i bofils, hamburgare och öl på August och senare drink på vampire lounge. Han är inte bara dålig för min arbetsmoral utan även för min lever!
Men det var väldigt trevligt, Daniel är den enda som VERKLIGEN förstår jag-borde-vilja-bli-lärare-eftersom-jag-pluggat-till-det-x-antal-år-men-jag-vill-nog-inte-ångesten. Den är inte rolig.

Nä, nu har jag nog ingenting mer att skriva denna gång. Jo, förresten! Jag gjorde faktiskt slag i saken med loppisen som jag pratat om ett tag! Bjöd in folk till mig nästa helg för lite sälja/byta/köpa. Hoppas att folk är köpsugna för jag har så himla mycket jag vill bli av med! Tänkte att det ska finnas en liten bar också och alkohol brukar vara bra för köplusten har jag märkt...

Ja, nä nu får det vara bra så! Ha det gött ute i solen ni som fortfarande tittar in på den här sidan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0