Jag ser ljuset Jonathan!

Ojojoj, nu har det visst gått nästan två veckor sedan jag skrev sist. Men nu ska det bli ändring! Har jobbat min sista dag på dagis (förlåt, förskola) och har nu enbart ett jobb och studier att klara av, borde ju inte vara så svårt.

Tänkte visa lite bilder på vad jag hållt på med på föööörskolan:

  

   

Barnen önskade sig nämligen ett Skattrum och jag var inte sen på att haka på det projektet. Tyvärr gick inte alla bilder att lägga upp eftersom F-spot bestämde sig för att motarbeta mig just idag, men ungefär så här blev det!
Observera genustanken bakom det kvinnliga piraten! Ett och annat har man ju snappat upp på LHS...kanske...


Vad som annars är på tapeten just nu är att jag och P ska köpa båt. Det blir antagligen klart i helgen då jag och P förhoppningsvis kommer bli stolta ägare till en kustkryssare (stor som fan). Det blir gött att segla runt i, i sommar!
Och är det någon som vill är det bara att hänga på eftersom man kan sova fyra pers utan problem i båten. Och Daniel, du är så välkommen att bli vår matros om du fortfarande vill!
Visst är den fiiiin!



Förutom det är det köksrenovering på gång, nya luckor, ny diskbänk och det bästa av allt en diskmaskin! Halleluja!!!

Frankrikebiljetterna är bokade och betalda, har för mig att vi sticker den sista juli och blir borta lite drygt två veckor. Men innan dess ska mademoiselle Emelie gå en intensivkurs i franska i två veckor. Är trött på att skämmas varje gång en hoppfull släkting frågar mig om jag pratar franska än, så nu jävlar ska det bli av. Dessutom har jag en gammal litteraturkurs som ligger och skräpar som jag tänkte ta i sommar, får bli på stranden i Normandie tror jag.

Ser så sjukt mycket fram emot den här sommaren, känns som att det kommer bli den bästa på länge!

Igår satt jag och P och surfade efter bröllopslokaler (jag vet att det är sjukt lång tid kvar, ett år och tre månader om vi gör det då vi tänkt, men det skadar ju inte att veta vad som finns att välja mellan). Hur som helst så har vi nog faktiskt hittat en lokal som uppfyller (nästan) alla våra krav. Den är stor, den ligger centralt, man får ta med egen dricka och egen catering, det finns en scen för livebandet m.m. Den verkar faktiskt vara ganska perfekt. Vet dock inte vad den kostar än...
Börjar verkligen se fram emot det där nu! Ser fram emot att vara gift, att vara P's fru. Även fast det känns sjukt konstigt att ens uttala orden...gift...fru...

Undrar lite varför det känns viktigt, jag har ju inte själv gifta föräldrar. Kanske är det därför det känns extra speciellt, exotiskt på något sätt. Jag har inte sett mina föräldrars äktenskap torka ihop till en bitter liten klump så jag kan fortfarande tro på det "äkta" kärleken. Undrar vad P håller fast vid... han kommer ju från det totalt motsatta.

Nu ska jag snart börja bege mig till univeritetet för seminarium, har inte haft råd att köpa några böcker än så det kommer bli ännu en ogrundad ordbajsande prestation från min sida. Ciao!

Kommentarer
Postat av: P.

jag älskar dig bara så ortoligt mycket. och jag vet att alla andra somläser den här kommentaren spyr lite i munnen. men kom igen, läs om inlägget innan med båtköp, bröllop, franskakurser och solning i Normandie. Visst är så himla avundsjuka...

2009-05-15 @ 20:50:30
Postat av: Anonym

Jag blir sjösjuk på havet, bröllop betyder att man måste leva i någon form av monogami, franska är ett utdöende språk, sola ger cancer, i Normandie landstiger folk bara. Så alltså, jag är inte avundsjuk, inte alls bitter över att jag är fast på land och inte har någon som älskar mig, eller att jag bara kan tala en dålig svenska och är lika blek som jag är fet, och samtidigt inte heller bitter över att Normandie är en kust i ett främmande varmare land jag aldrig kommer ha råd att besöka.



Så de så!!

2009-05-16 @ 09:34:12
Postat av: E

Oj, vem är denna bittra människa?

2009-05-16 @ 14:10:40
Postat av: Sofia

haha!

2009-05-17 @ 10:26:07
URL: http://www.appledear.blogspot.com
Postat av: E

Kan ju inte vara du Sofia som skrev det bittra inlägget eftersom du vad jag vet ÄR älskad av någon och lever i någon slags pseudo-äktenskaplig relation...vem kan det då vara?

2009-05-17 @ 12:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0