Ett två tre - ut!

Tänkte ge mig på det obligatoriska jobb-inlägget eftersom jag ändå inte har någonting att göra. Förstår inte varför mina chefer har fått för sig att folk vill shoppa när det är 25 grader ute, då vill man ju ligga på playan och jobba på brännan. Vilket är precis vad jag ska göra så fort jag kommer härifrån. Borde sätta mig och plugga till den nalkande tentan men jag har verkligen tagit mentalt sommarlov redan. Kan inte motivera mig till minsta ansträngning när det kommer till skolan just nu, det är kört. Vill bara dricka rosévin, sola och läsa anti-intellektuella deckare i skuggan av en blommande syrénbuske. Det är vad jag vill.

Hjälpte mamsen att flytta igår, det var svettigt kan jag säga. Det var jag och P och brorsan och hans tjej. Och så mamma förstås. Hon har köpt en jättefin lägenhet på Åsögatan med världens största garderob! Jag är så sjukt avundsjuk eftersom mina kläder hänger så trångt att de inte ens behöver galgar att hålla sig uppe med. Men jag är så inte avundsjuk på allt jobb som en flytt innebär. Har precis lyckas förtränga hur jäkla mycket prylar man samlar på sig och hur lång tid det tar innan man har fått allt på plats. När tentan är avklarad ska jag försöka hjälpa henne så mycket jag kan.

Efter flytten bjöd hon på middag på Shanti och efter det drack vi ungdomar drinkar på Tvärsöver där vi äääntligen börjar få valuta för vårt stammishäng. Kompisöl=30 pix istället för 44 och kompisdrink=75 istället för 99. Inte så illa!
Sen drog vi vidare till Popdakar för att kolla läget lite. Hade inga större förhoppningar och de infriades heller inte. Det var mörkt och kallt och alldeles för mycket folk. Kände mig bara gammal och ohipp som inte visste vilka några av banden var (men det lilla jag hörde sög i alla fall).

Kändes hur som helst väldigt skönt att vara hemma innan två så imorse traskade jag pigg och fräsch ner till bageriet mittemot och köpte nybakt surdegsbröd och åt en mysig frulle med P.

Hade en sjukt trevlig fredagskväll också! Jag, P och mamma var på I väntan på Godot på stadsteatern, men gick i pausen eftersom den var så jäkla tråkig. Ok, att det ÄR en seg pjäs men det fanns inget samspel mellan skådespelarna överhuvudtaget! Persbrandt var som vanligt medioker på gränsen till usel. Rabeus var bra men fick noll respons av Persbrandt. Peter Andersson glänste som vanligt förstås.
Men i pausen kände vi att vi hade tillgodogjort oss pjäsens budskap och dömt ut uppförandet så vi tog tuben tillbaka till söder och landade på ännu en orövad restaurang på Skånegatan. Mötte upp D som druckit bärs sen tvåsnåret och var ganska så rund om fötterna. Tillsammans med några polare till honom tog vi över dansgolvet på Pet sounds och jag misshandlade mina fötter riktigt ordentligt genom att dansa "le rock" i nya 10 cm-klackar. Inte så smart. Men det var kul!

Åh kan inte fatta att jag har sommarlov om mindre än en vecka! Det är ju helt sjukt! Ska bli så jäkla skönt!!! Har typ nio veckors semester den här sommaren, ett riktigt lärarlov med andra ord. Lika bra att jag vänjer mig;)

Nä, nu är det bara en halvtimme tills jag får springa ut i solen och hoppa i vattnet på eriksdalsbadet och innan dess ska jag nog jobba lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0