Bokklubbsmöte nr 2

Ja, imorgon är det dags för det andra bokklubbsmötet! Boken som ska diskuteras är Herta Müllers Hjärtdjur och låt mig säga att det inte har varit någon walk in the park! Något mer deprimerande har jag inte läst på länge. Är sååå glad att jag inte växte upp i Rumänien under kommunistdiktaturen, det fanns helt ärligt inte någonting positivt i dessa människors liv överhuvudtaget! Bara smuts, sjukdom och död. Och plommon! Sjukt mycket plommon!
Vad dealen var med plommonen hoppas jag få reda på imorn.

Men vad är det med Nobelpristagare och armod? Måste man må dåligt av en bok för att den ska klassas som god litteratur?


Kommentarer
Postat av: P.

Plommon=Slivovice



Enda positiva som någonsin har kommit från balkan förutom Zlatan och Oompa-Oompa musik.

2009-11-30 @ 11:42:45
Postat av: E

Haha!

2009-11-30 @ 16:38:29
Postat av: Sofia

Ah... försöker och försöker. Hjärtdjur har legat på nattduksbordet bra mycket längre än vad dess 200 sidor kräver. Jag fattar inte, det är ju bra, ibland väldigt bra men det gååår inte!

Grymt med bokklubb! Hade en. Den dog.

2009-12-01 @ 08:15:47
URL: http://appledear.blogspot.com
Postat av: E

Vill du vara med i vår? Vi förlorade precis en medlem och en till försvinner i februari. Vi ses en gång i månaden och turas om att hosta. Skulle va jättekul om du va med!

Kram

2009-12-01 @ 08:55:52
Postat av: Sofia

åh, det skulle va grymt. får man kanske en reign check på det några månader tills bebis är tillräckligt stor så jag kan lova att 1: komma, och 2: hunnit läsa boken?!

har saknat den framlidna klubben om än inte alla dess medlemmar :)

2009-12-01 @ 16:52:34
URL: http://appledear.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0