Lata dagar

Sitter vid köksbordet och läser tidningen och sörplar lapsang med nybakt surdegsbröd i magen. Idag är en sån där dag då allt bara känns lite lyxigare än vanligt. Antagligen för att jag är ledig och inte har några egentliga måsten alls idag. På schemat står att läsa månadens bokklubbsbok (Hjärtdjur av Herta Müller), simma på Forsgrenska, städa lite, försöka få iväg lite av berget av tidningar och glasflaskor som håller på att barrikadera in mig i köket, handla några gympasalsluktande ostar på Androuet. Inget av det  här känns särskilt jobbigt, till och med städning kan kännas mysigt om man får sätta på en bra skiva och sedan njuta av hur fint man bor.

Egentligen borde jag ju förstås plugga lite också och det kanske jag gör, men eftersom jag skrev dugga igår tycker jag inte att jag måste. Den gick förresten bättre än väntat. Har inte fått resultatet än men jag kände mig förhållandevis säker på alltihop!

Så igårkväll gick jag och Elin från klassen ut och drack fan-va-vi-e-bra-öl på Pet sounds bar där Satan takes a holiday hade releasefest för sin nya skiva (som jag tyvärr inte hade råd att köpa eftersom jag la mina sista 200 kr på öl istället). Stället kryllade av välkända ansikten till min stora förtjusning; Daniel var där med sin flickvän och Ellie och Magnus och Jossan var också där. Och även Alex från klassen som agerade skivförsäljare under kvällen, så honom såg vi inte mycket av.

Det var väldigt skön stämning hela kvällen och jag undrade varför jag inte går dit oftare. Jag och Malin (Daniels pingla) konstaterade att baren på övervåningen är grym för långa sippa-cocktails-kvällar med hemlighetsfulla blickar på män i stiliga kostymer...och sen kom vi på att vi inte levde i ett Mad Men-avsnitt, utan var fattig student/servitris i fasta förhållanden. Men en whiskeysour unnade vi oss ändå.







Åh varför var alla så mycket snyggare på 60-talet?

Kommentarer
Postat av: P.

Om du tycker att jag är snygg odag, du skulle ha sett hur snygg jag var för 50 år sen.

2009-11-19 @ 14:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0