Överlevnadstips!

Idag är jag ledig. Eller ja, det är man ju aldrig riktigt som student. Men jag jobbade i lördags så idag är det alltså söndag för mig. Det firades med sovmorgon, långfrukost med Svd och greys anatomy, (lite plugg klämde jag faktiskt in här), och sedan lite hemmaspa-mys!

Hemmaspa-mys är obligatoriskt under det halvår då man helst vill gå i ide eller skjuta sig i huvudet. De tända ljusen och de väldoftande produkterna måste öka endorfinpåslaget i kroppen eller dylikt för man mår faktiskt så himla mycket bättre efter en timmes självlyx.

Dra på en bra lugn skiva och plocka fram dina badrumsskåpsfavoriter. Har man inga spagrejer hemma kan man alltid göra några själv av sånt man hittar i skafferiet!
Du får t ex en underbar kroppsskrubb om du blandar olivolja med kaffepulver eller havssalt! Enkelt och billigt!

En ansiktsmask för vintertorr hud fixas lätt med en avocado och lite havregryn.



Jag gillar Lush's produkter eftersom de är färska och inte innehåller en massa konstigheter.



Den här hårinpackningen heter H'suan wen hua (försök och uttala det om ni kan!) och är jättebra för torrt hår. Den luktar även pepparkaka, vilket är ett plus!


Efter inpackningen (som masseras in i torrt hår) använder jag detta shampoo som heter Rehab, som innehåller eteriska oljor och annat mysigt. Ger håret en "detox" och passar även det bäst för torrt hår.



Den här ansiktsmasken är en riktig hit! Den heter Mask of magnaminty och är rengörande och exfolierande, utan att torka ut huden. Luktar väldigt fräscht. Och man blir så här snygg i den!



Så hem och bada med er (ni som har fungerande stammar, själv får jag nöja mig med att ligg-duscha).
Lås dörren och börja läs den där boken som legat orörd på nattduksbordet alldeles för länge! JAg lovar, ni kommer må så mycket bättre efteråt. Och bli snyggare.





Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som en strålande idé min vän!

2009-11-09 @ 18:45:45
URL: http://http://sagtogjort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0