Lever du än lilla blogg?

Ja, det gör du men inte lika livskraftigt som förr. Jag har nämligen spenderat varenda kväll död i soffan framför mad men de senaste två veckorna efter extremt utpumpande föreläsningar i makroekonomi. Jag bankas nu dagligen full av nya grafer, diagram och algebraiska ekvationer och imorgon är första duggan, hua!

Jag kan helt ärligt säga att på de här två veckorna har jag pluggat och läst mer än jag gjort på hela lärarutbildningen samanlagt! Och det läskiga är att jag ändå är långt ifrån säker på att jag kommer att klara kursen. Hade jag varit allseende och mindre lat hade jag valt till den där j*vla matte C-kursen på gymnasiet och kanske haft en aning om vad som menades när man säger att derrivatan (har ingen aning om hur detta ord stavas ännu mindre hur man räknar ut den) ökar eller minskar. Eller hur grekiska bokstaven "My" tillsammans med Z delat med alpha kan bli ett mått på arbetslöshet.

Eller inte. Antagligen hade de mattekunskaperna hoppat på bästa charterplan till Söderhavet tillsammans med matte B och ja även matte A. 1 + 1...hur var det nu..?
Jag tänker mig att det kommer lugna ner sig efter duggan imorgon, bara för att vi har en dag ledigt. Men det är inte riktigt sant. För om två veckor är det dags igen och istället för att behöva klämma in nio kapitel av skit-apa-macroeconomics ska jag då behöva klämma ur mig kontentan av resterande 19 kapitel. Oh goodie!

Det känns främmande och olustigt att veta att man inte kan glida sig igenom en kurs för en gångs skull...
min enda tröst är att det kanske kanske kanske rensar bort några idioter som får min kropp att krusa sig av irritation när de öppnar munnen.

Så håll tummarna för mig imorn är ni gulliga! Jag behöver all tur jag kan få.
Puss!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0