Ohlala!

Unnade mig en lite shoppingrunda efter föreläsningen idag. Jag läser just nu det svåraste jag någonsin läst på universitetet (makroekonomi) så jag tyckte att jag förtjänade lite uppmuntran efter allt slit som komma skall. En preventiv åtgärd med andra ord.

Filippa K hade sin höstutförsäljning så jag och P gick dit och fyndade! Jag hittade den här läckra röda klänningen för 400 kr. Älskar dragkedjan framtill, det här kommer att bli en favvis! Med röda läppar och svarta pumps - ooooh va fint det kommer bli!



Den här kavajkoftan med 3/4- ärm hittade jag också. Snygg, lagom dressad, funkar både till skolan och till fest - 450 pix.



Och en pyjamas faktiskt! Eller ja, det är väl någon slags yogaoutfit men jag kommer ha det som pyjamas. 200 spänn för byxa och skjorta, rena kapet!



Men dagens bästa fynd hittade jag på Beyond retro för 249 kr. Är den inte lovely?



Där hittade jag även det här underbara 50-talsnattlinnet à la Betty Draper (Mad men) för 149 kr. Love it!



All and all en mycket lyckad shoppingdag måste jag säga! Men nu blir det inget mer resten av månaden heller...

Hmm nu måste jag ju bara hitta ett tillfälle att få använda min fina nya peruk! Utgång med strippklubbstema anyone? Medusa har ju en bra strippstång också...ah det börjar falla på plats!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Fritz

Yeah! Grymt! Jag älskar 50s-underkläder! Varför nyproducerar de inte mer sånt? Jag är så trött på alla 90-talsunderkläder och fula push-ups som de fortfarande säljer. Alltså, vem vill inte ha stadiga, robusta underkläder i siden och spets?



Ses snart! (Ta på den röda då)

2009-11-05 @ 17:36:45
URL: http://dravel.wordpress.com
Postat av: E

U bet!



Jag gillar framförallt de hudfärgade bh:arna som täcker varenda cm av brösten med matchande strumpebandshållare till. Kan inte bli bättre!

Helst ska bh:n gå ner en bit på magen också och trosorna förstås vara höga så att de nästan möts på mitten. Det var tider det!

2009-11-05 @ 17:43:52
Postat av: Björn

Detta är alltså inte en modeblogg?

2009-11-05 @ 19:43:34
Postat av: E

Nej! Men som allvetande diktator över denna blogg tillåter jag mig att göra vissa avkall ibland.

2009-11-06 @ 09:01:45
Postat av: Anonym

Taky :-S

eller tycker jag iaf. Mycket pengar, för lite snyggt. Peruken va cool. :)

2009-11-06 @ 17:00:09
Postat av: E

Jaså det tycker du! Ja alla får väl tycka som de vill. Trevlig helg

2009-11-06 @ 18:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0