Självkritik - vad ska man med det till?

Igår gjorde jag den där sköna grejen när man får tillbaka ett tentaresultat och den instinktiva reaktionen är att det måste blivit något fel. Läraren har ju UPPENBARLIGEN blandat ihop mig med någon annan, inte kan väl JAG som är så bra få ett E. Nej nej nej, här har det skett ett misstag!

Men det hade det inte. Efter några mail fram och tillbaka får jag talat om för mig att jag ju faktiskt inte alls gjort uppgiften. Som till mitt försvar var väldigt luddigt formulerad, som så ofta är fallet på lhs. Och det verkar inte bara vara jag som gjort någon helt annan uppgift. Men men, så är det i alla fall. Och jag kan faktiskt inte leva med ett E på en lhs-kurs. Fine om det varit nationalekonomi men INTE didaktik! Det finns bara inte. Inte på en kurs där till och med läraren på första seminariet förklarar att det här är en kurs man kan "glida" igenom om man vill. Hur mycket suger man inte om man får ett E då liksom?

Så jag förhandlade mig ner till ett F istället. Då får jag i alla fall chansen att skriva om skiten, och denna gång överväger jag att faktiskt öppna böckerna...

Så så kommer min jul att se ut i år. Yey me!

Kommentarer
Postat av: P.

Imponerad av din diciplin om inte annat. vem som helst annars hade bara svalt stoltheten och fortsatt framåt utan att bry sig.



Du är fantastisk!

2009-11-23 @ 17:07:17
Postat av: E

Tack älskling! Det ska jag komma ihåg när jag sitter där och tragglar begreppskartor i jul. Puss!

2009-11-23 @ 17:58:10
Postat av: Maria

Hahaha, en klassiker. Klart att det är någon annan som är underkänd!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0