All those pretty things - del 2

Måste visa vilka fantastiska ljusstaksringar jag hittade i veckan! Jag blir på fullaste allvar lite lyckligare varje gång
jag tittar på dem.



P visade sin storsinthet och kärlek till mig och lät mig behålla dem, men jag vet att han hatar dem. Men jag ÄLSKAR dem!!!

Nu blir det bara mörkare och kallare och gråare, då måste man få fylla sitt hem med fina saker tycker jag. Fina orchidéer till exempel.
Även denna gång fick jag en ros av min blomkille när jag handlade blommor. Jag tror att han har en crush på mig. Det kan också vara så att han insett hur mycket pengar han tjänar på mig och att det är hans sätt att försöka behålla mig som kund. Hur som helst så funkar det!



En annan bra sak man kan ägna sig åt under mörka höstkvällar är att gå på spelningar. Förslagsvis mitt i veckan då man slipper trängas med helgfirarna och inte behöver köa i tre timmar för att ta sig fram till baren.
Igår till exempel var jag daniel och Elli på spelnimg på Debban. Daniels brorsas band Satan takes a holiday var förband åt ett japanskt band (Electric eel shock tror jag att de hette) som spelade typ...metal...eller nåt.
Och där emellan spelade ett helt galet band ifrån Norge som drack svett och visade pungen för publiken etc. Det var långt ifrån det bästa jag hört på länge, men de var rätt underhållande!

När spelningen var slut drog vi vidare till Anchor tillsammans med Magnus som dök upp efter ett tag. Det var tyvärr ingen hårdrockskaraoke utan nåt sopigt band som spelade istället. Och jag och Elli grälade hela kvällen om vem av de två brorsorna som brukar vara karaokevärd på tisdagar. Vi kom aldrig överens.

Nu borde jag verkligen sätta igång med plugget men boken jag ska läsa är det tråkigaste jag någonsin haft i min hand! Didaktiska modeller! Sug på den ni...vi hörs

Kommentarer
Postat av: Sofia

Din blomkille råkar inte vara han på Renstiernas, bredvid kondiset? ;)

2009-10-14 @ 22:30:52
URL: http://www.appledear.blogspot.com
Postat av: E

Hehe, nä han står utanför Skrapan. Bästa priserna i stan! Har du också en?

2009-10-14 @ 23:50:45
Postat av: P.

Så du säger att det funkar att ge dig en ros, om man har en crush på dig? Exakt hur menar du nu?

2009-10-15 @ 10:18:24
Postat av: Elli

De där rosorna är LOVLEYYYYYY, var hittade du dem?

Hurra för taskiga spelningar mitt i veckan!

2009-10-15 @ 11:01:09
Postat av: E

Jag vet inte vad du menar riktigt P, men det jag menade var att jag uppenbarligen fortsätter att handla där så oavsett hans motiv så kommer jag tillbaka. Kanske blev lite rörigt.



Elli: om du menar ljusstaksgrejerna så kommer de från Åhléns och kostar ynka 25 kr styck!



Ps.Tack för senast! Blev det bulle ut till Hagsätra eller?

2009-10-15 @ 13:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0