Duktig flicka

Fick tillbaka tentaresultatet idag, B på de senate tre tentorna! Jag är faktiskt ganska impad av mig själv. Trots att jag vet att jag egentligen är en A+student (min blodgrupp) så måste jag erkänna att jag glatt nöjer mig med det nästbästa! Kanske till och med ska fira det med lite glass ikväll...

har faktiskt varit sjukt duktig och varit på bodypump idag med Malin, första gången efter sjukdom och elände (tre hela veckor av ineffektivitet). Jag har just nu så ont i armarna att jag inte kan lyfta dem, men jag behöver dem inte direkt för att blogga i alla fall.

Nästa vecka är det återigen tentavecka, då ska jag och Malin åka ut till hennes landställe och bo där ett par dar. Plugga och mysa runt i raggsockar och dricka galet mycket te. Jag längtar extremt mycket ut i skärgården på hösten så det ska bli sjukt mysigt och praktiskt med tanke på att jag inte är så bra på att plugga hemifrån. Måste få bra betyg på den här tentan också eftersom nästa kurs är en dubbelkurs i nationalekonomi! Känns jätteläskigt, men lite utmanande också. Tydligen flunkar 30 procent av lärarstudenterna den kursen. Så låt oss hoppas att jag inte är en av dem. Men det tror jag faktiskt inte att jag är. Har hittills inte fått underkänt på ett enda prov under hela min studietid (sen sjuan alltså, innan dess hade vi inga betyg tror jag). Med detta sagt kan jag ju tillägga att jag skulle bli lätt suicidal om jag fick underkänt på en tenta. Töntigt men så är det. Min självkänsla står på en ganska ranglig grund...

I alla fall!
För att ladda upp inför nästa tenta bestämde jag att jag och P skulle åka till Yasuragi lördag till söndag. Jag fick ju presentkort där i födelsedagspresent och har längtat länge och intensivt efter att få åka dit igen. La även till lite extra så att man får komma dit lite tidigare på lördagen och käka lunch och bada lite längre. På kvällen blir det  japansk fyrarättersmiddag och sen övernattning i deras fina hotellrum. Frukostbuffé och lite mera bad. Allt för bara 3000 spänn (för två och då ingår även badkläder och morgonrockar). Grymt tycker jag!

Nu ska jag fortsätta med mitt brödbak!

Hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0