Fredagskväll på Skånegatan

En och en halv timme till helg. Helg. Denna ska jag njuta av. Inte spendera i mina egna bakisångor, nej nej. Njuta!
Imorgon ska jag ut till Täby där mina kusiner bor. Jag och min moster fyller år ganska nära så ibland firar vi tillsammans. Det brukar bli väldigt mysigt. Hon är lika matlagningsgalen som jag, så imorgon kommer vi skapa fantastiska smaker tillsammans från kl 11. Skumpa kommer vi med största sannolikhet börja dricka vid 12.

Det ska bli någon slags svensk motsvarighet till moussaka, med älg och kantareller. Men det får ni läsa mer om på matbloggen senare. Jag ska även baka en kolapaj med lingontopping har jag tänkt.

På söndag är tanken att båten ska tömmas på grejer. Hon behöver komma upp om någon vecka eller så. Och båtplats är inte billigt. Tror att vi har betalat lika mycket runt båten som vi faktiskt betalade för båten. Konstigt.
Förhoppningsvis hinner vi med lite svampplockning då också, behöver verkligen komma ut i skogen lite. Mina randiga gummistövlar har stått oanvända hela hösten.

Gjorde en jävligt klantig grej i tisdags (oj, det var länge sen jag bloggade nu märker jag), jag släpade nämligen med P ut till Hasseludden (typ) för att titta på stället där vi ska ha vår bröllopsfest. Tänkte att det kan vara bra att se den innan man bestämmer sig helt.

Så vi åkte dit, P gick tidigare från jobbet och allt. Vi gick i 30 minuter från busshållplatsen tills vi kom fram och inser att stället är stängt. Kul! tyckte P. Lite pinsamt, tyckte jag. Så mycket för att vara lite spontan.
Men vi fick en väldigt "uppfriskande" promenad i alla fall! 

Idag skickade jag ett mail och bad om en riktig visning. 

Inser att det börjar bli dags att göra inbjudningarna snart. Alltså, jättesnart. Oy, alla dessa beslut! Jag blir trött.

Ikväll ska jag och P bara vara hemma, själva, och äta hemmagjord pizza (och jag tänker i alla fall ta ett glas vin). P är bakis eftersom han var ute med sitt jobb igår och firade att de klarat sin budget, så han lär väl köra en vit kväll gissar jag. 

Och nu är det bara en timme kvar tills jag får gå hem! Kan tillägga att jag sprängt budgeten på jobbet idag, men inte får jag någonting för det...men jag är inte bitter. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0