Emelie - Världen 1-0

Jag kom på mig själv idag med att vara sjukt pepp inför nästa veckas tentaskrivande. När kände jag så sist?
Kan ha att göra med att jag får inleda veckan på yasuragi med P och sen åka ut till Malins landställe på Tranholmen. Jag ser mig själv i en korgstol på en knarrande altan, insvept i en filt med en kaffekopp i handen och laptopen framför mig och skog runt omkring mig. Tystnad och natur. Tror att det är nåt sånt jag behöver just nu. Långa promenader, sprakande brasor och tid som inte behöver passas, fångas eller schemaläggas.

Allt känns så harmoniskt just nu, JAG är harmonisk just nu. Det märks hemma eftersom lägenheten sett städad och fin ut i flera dagar och jag känner någonslags tillförsikt inför framtiden. Nationalekonomin oroar mig inte, ekonomin stressar mig inte och jag sover bättre än på länge. Det går bra nu!

Sen vet jag ju att sånt här kan ändras i en handvändning, men jag tänker i alla fall njuta av det så länge det varar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0