I am fucking Martha Stewart!

Idag har jag fyllt lägenheten med blommor! Jag och P storstädade hela söndagen och flyttade ut en del möbler. Resultatet blev en mycket luftigare lägenhet. Jag var även väldigt duktig och rensade ut alla sommarkläder ur garderoben. De ska nu upp på vinden tillsammans med lite andra sommargrejer. Känns lite sorgligt att städa bort picknickkorgar och bikinis, slänga solkrämer och gamla flipflops. Men samtidigt skönt att kunna göra plats för hösten. Nu börjar tiden på allvar för mysiga rödvinsmiddagar och långa kvällar uppkrupna i soffan med fårskinnstofflor och lapsang.

Maria (som jag pluggade svenska med) har dragit igång en bokcirkel så kanske blir det lite skönlitteratur i den där soffan och inte bara kurslitteratur. Jag vet inte riktigt vad man gör i en bokcirkel, men jag föreställer mig att man dricker rödvin och för pseudointellektuella diskussioner om huruvida Röda rummet verkligen förändrade den svenska skönlitteraturstraditionen eller inte. Eller om vampyren i Twilight är hetare än Bill i True blood osv. I can be down with that. Bara det finns rödvin.

Något annat man kan göra på hösten är såna här små äppelljuslyktor, som jag gjorde till middagen i lördags (major Martha-varning).
Om man är en bekräftelsesökande overachiever som jag det vill säga...



Jag funderar på om jag skulle använda mina ambitioner och min duktighetshets till någonting produktivt, till exempel att plugga, bli en bra lärare, ta en kvällskurs i att skriva pedagogiska läromedel, ta skepparexamen, körkort eller dylikt. Men jag kommer antagligen bara kolla på ett till avsnitt av Torchwood och gå och lägga mig med en hemtam känsla av otillräcklighet och prestationsångest.

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: P.

Du är så långt ifrån otillräcklig man bara kan bli. Vem vill inte leva ihp med martha!

2009-10-13 @ 10:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0