Lite helg

Jag är ganska imponerad av mig själv faktiskt. Trots en ganska kraftig förkylning (som ni säkert märkt att jag gnällt över hela veckan) har jag inte ställt in någonting av det jag planerat att göra! Jag har jobbat fem dagar denna vecka, gått i skolan när jag ska, firat födelsedag med familjen (när jag egentligen mådde som sämst), varit på synthklubb med Elli och varit på middag hos Svartmagnus och Cecilia. Ganska imponerande för en sjukling eller hur! Nu står jag på jobbet och lyssnar på Rollings stones och glädjs åt att höstmörkret äntligen infunnit sig. Och ikväll blir det söndagsmiddag hos P's föräldrar.

Man skulle i och för sig kunna tänka sig att jag kanske skulle varit frisk nu om jag legat hemma i veckan, men hur kul hade det varit? Inga pengar och inget skoj. Nä, ska man vara sjuk kan man lika gärna vara det på jobbet!

Tänkte lägga upp lite bilder från i fredags när jag och Elli var på sjätte tunnan och drack mousserande mjöd(!). Oh yes ni läste rätt. Det var faktiskt riktigt gott, men apdyrt så det blir nog en engångsföreteelse. Men bilderna får komma upp när jag kommer hem igen. Om jag orkar. 



Till min stora förtjusning såg jag även att de serverar bävergryta på Sjätte tunnan! Det måste jag testa med P någon gång!

Igår var vi hemma hos Svartmagnus och Cecilia som (ganska) nyss flyttat till en ny lägenhet. Och den var sååå fin! De har grym stil de där två. Och nu vill både jag och P hiva ut allt ur vår lägenhet och börja om från början. Vi behöver verkligen en större lägenhet snart. Det är alltid grejer överallt.

Kanske är det dags att lämna innerstan för en större lägenhet? Läskiga tanke.


Jag fick i alla fall den här jättefina kokboken i födelsedagspresent av dem:



Jag är en sucker för saltåkvarn så nu ska här börja bakas surdegsbröd igen!
De hade lagat en så fin middag också och bjöd på små fynd ifrån Magnus Italienresa. Himla söta de där två.
Det är nästan löjligt hur glada jag och P blir när vi blir bjudna på middag till någon. Annars är det ju nästan alltid vi som ordnar sånt där. Och jag älskar verkligen att bjuda hem folk! Men det är trevligt att få vara gäst ibland också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0