En helt ny erfarenhet



Idag gjorde jag någonting jag aldrig gjort förut. Jag tränade poweryoga klockan sju på morgonen!
Vaknade faktiskt innan klockan ringde och masade mig iväg till gymmet i gryningsdimman. Där möttes jag av en massa andra masochistiska morgonmänniskor och för en kort stund kände jag mig som en av dem.

Passet var hårt och det kändes verkligen att jag inte tränat på ett tag (läs några månader). Men det gick, även om jag hoppade över huvudstående. Det var lite för tidigt för att bokstavligen stå på huvudet, jag hade antagligen brutit nacken eller nåt.

Svettig och ledbruten gick jag glatt hem med en blandad känsla av trötthet och stolthet i kroppen. Hemma låg P fortfarande och sov.
Vi åt frukost och läste tidningen tillsammans med tända ljus. En perfekt start på dagen.



Nu hoppas vi på att resten av dagen blir lika mysig.

Kommentarer
Postat av: P.

Vi? det låter som om ingen av oss gick till jobbet. fast jag är väldigt imponerad. du är verkligen en förebild (och du orsakar en hel del ångest hos mig nu som också behöver träna).

2009-09-02 @ 14:00:39
Postat av: E

Vi går tillsammans imorn direkt efter jobbet, tror att vi kommer hem ungefär samtidigt.Och ja, vi åt väl frukost båda två? Och visst förekom det lite tidningsläsning?

2009-09-02 @ 15:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0