Här ligger jag och fyller år

Nyss hemkommen från meningslöst låtsasseminarium på lhs och efter det födelsedagslunch med pappa. Jag hade tänkt att vi skulle gå och käka på Byn, creperiet i Vasastan som tydligen ska vara något utöver det vanliga. Men eftersom min far är väldigt liten i maten och bara brukar ta en kaffe till lunch och jag inte har några fungerande smaklökar just nu överhuvudtaget, så kändes det lite bortslösat. Så vi gick till en sunkig lunch-thai istället.
Jag beställde den starkaste soppan de hade (eftersom det ändå inte smakar någonting) och han gjorde likadant (kanske inte riktigt medveten om att det var det han beställde). Så där satt vi och svettades igenom en ganska stel timme. (Min far och jag har en rätt så knepig relation, men vem har inte det till sin pappa å andra sidan?).

Nu har jag i alla fall tagit mig hem och läst gratulationerna på fejjan och i mobilen som värmer lite i min feberhuttriga kropp.
Ok, jag har egentligen inte feber (i andras ögon i alla fall). Men jag har väldigt låg kroppstemp från början så om den bara går upp lite grann, till typ 37, så känns det jättemycket! Ni tycker garanterat att jag är en mes just nu, men det är sant!

Så nu ska jag försöka kurera mig med en varm säng och en dålig high school-film, och vänta på att P kommer hem så  någon kan ta hand om mig på riktigt.

Han grattade mig med en pan au chocolat på sängen imorse! Det är ungefär det som varit bra med den här födelsedagen...men om några timmar ska vi på middag till mamsen och då vill jag faktiskt ha lite presenter! Och hör sen!

Fast jag fick en jättehärlig hudkräm från Lush av Elin i skolan idag, och en ganska konstig väska av återvunna kaffeförpackningar av pappa (han har en lång historia av att ge mig underliga födelsedagspresenter; vad sägs om soundtracket till Ally McBeal en så där tio år efter att det slutat sändas till exempel).
P har någonting skumt på gång misstänker jag. Han har säkert snott nånting...hmm.
Jaja, det återstår att se. I hörs snart!

Kommentarer
Postat av: Elli

Jag förstår vad du menar! Jag har också låg kroppstemp å är typ dödssjuk vid 37,5.

Du den där väskan lät spaceig måste jag säga :), hade själv en jacka av återvunna pet-flaskor förut (innan jag lånade ut den till en kille som frös och däckade på nattbussen så jag inte fick liv i honom..)

Hoppas du hade en trevlig födelsedag ändå, pusssssss

2009-10-01 @ 11:14:18
Postat av: E

Var inte det din mammas jacka?



Födelsedagen blev väldigt trevlig till slut, trots diverse åkommor. Puss!

2009-10-01 @ 12:18:24
Postat av: Elli

Jo, mammas jacka. Hoppas hon inte frågar om den..

2009-10-01 @ 22:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0