Jag har mött min överman!

Cirkelträning! WTF!!!

Det pass jag tänkte gå på idag var inställt eftersom instruktören var sjuk. Istället var det ett "switch-pass", som är som ett gympass men i 120! Vanligtvis brukar man ju vila lite mellan övningarna, men här skulle vi istället göra upphopp mellan bytena! Jag höll bokstavligen på att svimma! Har aldrig varit så nära blodsmak i munnen som denna gång, men jag körde hela passet igenom. Dessutom hade jag kört en halvtimmes core-träning precis innan, så jag var redan trött!

Men när det kom till strechingen tog det liksom stopp, jag kunde inte lyfta armarna. Om jag gjorde det hade jag antagligen svimmat på riktigt. Tror att jag har en bra ursäkt till varför det var så extrajobbigt också; jag var ju och lämnade blod i veckan och då blir man ju av med en massa röda blodkroppar vars jobb är att transportera syre runt i kroppen. Man har alltså sämre syreupptagningsförmåga i ungefär 8 veckor efter en blodlämning!

Det står inte i broschyrerna kan jag tala om! Hade jag vetat det tror jag inte att jag hade gjort det. Eller jag vet inte, men det är en jäkla trist bieffekt. Här tränar man och tränar man men får man bättre kondis för det? Neherå!
Däremot har jag blivit mycket starkare både i ben och mage de senaste veckorna. Kunde stå i plankan i typ 5 minuter utan att börja skaka!

Men jag kan tala om att jag knappt kan röra armarna tillräckligt mycket för att skriva det här inlägget just nu. Hur ska det gå att lyfta tentaböckerna?

SÅ jobbigt var det! Vete sjutton om jag kommer att utsätta mig för det där igen. HUA!

Den här bilden är från Google, så det såg inte riktigt ut så. Vi hade 20 olika stationer, den ena värre än den andra!



Jag kommer ha så ont imorgon!!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

UNDERBART!

Fick ett sting av dåligt samvete att jag inte hängde med dig bort till stretchen...Kände i efterhand att jag borde kollat upp att du faktiskt överlevde. Ledsen för min självupptagenhet och stress. Lovar bättring inför nästa svimningsanfall!

Kram

2009-09-20 @ 18:16:38
Postat av: E

Det var faktiskt inte så farligt, men tack ändå för omtanken! När jag väl fick sluta hoppa upp och ner kändes det genast mycket bättre;)

Idag blir det bodypump! Yeaaaah!

2009-09-21 @ 10:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0