Tuesday snoozeday

Jag hade tänkt gå på yoga idag kl 07. Ställt klockan och allt. Men av någon anledning sover jag så fruktansvärt dåligt de nätter jag planerar att gå upp tidigt, som att jag är rädd för att försova mig och därför inte somnar alls. Så när klockan ringde 06.15 var jag död, heeelt död. Det blev ingen yoga. Istället får det bli efter-skolan-träning och kanske ett morgonpass imorn istället. There's always tomorrow...

Igår tog jag ledigt från plugg och tentabryderier och P var hemma från jobbet (han hade haft en rätt tuff kväll/natt och behövde sova/tänka). Så vi tog en sån där riktigt skön må-bra-dag med långfrukost, bodypump (japp! P hängde på och han var helt slut!). Efter ett ordentligt matintag efter träningen gick vi på bio, första gången på jättelänge. Och jag kom definitivt ihåg varför jag inte gör det längre: 110 spänn för en biljett! Nä för bövelen här ska fortsättas laddas ner tills biopriserna blir vettiga igen. Vilket jag gissar är aldrig, så filmbolagen får skylla sig själva helt enkelt. You lost me to crime.

I alla fall! Vi såg Tarantinos nya Inglorious bastards, som nog nästan var värd sina 110 kronor. Den var faktiskt riktigt riktigt bra och i hela finalscenen (i bion) hade jag konstant gåshud. Tänk om det hade kunnat gått så där! Tänk om andra världskriget bara slutat på en kväll, långt tidigare än det egentligen gjorde. Vad mycket bättre världen hade mått. Kanske hade vi inte ens haft någon konflikt mellan Israel och Palestina idag...vem vet.

Jag tänker inte avslöja mer för jag tycker att alla ska gå och se den eller ladda ner den eller vad som, bara se den!



Vi lyckades även klämma in två andra filmer denna dag: Year one med Jack Black och Michael Cera. Och Gattaca-. gammal rulle med Ethan Hawke, Jude Law och Uma Thurman.

Year one var inte på något sätt lysande men den var rätt rolig (vilket allt som Michael Cera rör vid blir). Han bär upp hela filmen och då kan man lika gärna kolla igenom alla tre säsonger av Arrested development istället, han spelar ju ändå samma roll i allt han gör. Hello George-Michael!






Gattaca är en rätt creepy framtidsvision à la 1984 där människor har börjat genmanipulera fram perfekta barn vilket skapar ett A-lag och ett B-lag av mänskligheten. Hawke fejkar sig från B-lag till A-lag för att kunna göra det han drömt om, nämligen att åka upp i rymden. Jag vet inte, men om man inte har fuglesangska tendenser tror jag att det är svårt att köpa hela premissen för filmen, dvs att han sliter häcken av sig, riskerar livet, bryter kontakten med familj och vänner för att få åka rymdfärja. Jag menar om det nu är i Framtiden och man kan genmanipulera barn etc borde det väl finnas turistflights lite här och var i galaxen också eller?

Jaja, det var mysigt i alla fall att få ta lite lyx-ledighet och bara hänga med P en dag. Helgerna förvinner alltid på annat.


Nä, nu ska jag (faktiskt) till universitetet på föreläsning och på torsdag börjar hemtenta-helvetet på riktigt, gah!

Kommentarer
Postat av: P.

Filmen ni kan se i bilden på datorn där är Repo: The genetic opera.



En sci-fi skräck musikal om ett företag som skördar människors organ, med gravplundrare som utvinner morfin ur lik, skrämmande skördar läkare och deras kvinnliga lönnmördar side-kicks i korta kjolar.



Fast den fick jag inte se klart eftersom emelie tyckte att den verkade töntig!

2009-09-15 @ 13:15:03
Postat av: E

I believe the word I used was Apdålig!

Känns som att du la lite för lite emfas på just operadelen, eller musikal eller vad man nu ska kalla det...crap I say!

2009-09-15 @ 13:42:21
Postat av: Anonym

Jag skulle gärna sett den där opera filmen. hette den The genetic opera?

2009-09-17 @ 09:35:57
Postat av: E

Repo:the generic opera. Och Nej, det vill du inte!

2009-09-17 @ 15:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0