En lunch är aldrig bara en lunch...

Jag har haft en ganska bisarr morgon. Vaknade bakis och förvirrad av att det kommer in fyra hantverkare i vår lägenhet. P har knappt fått på sig kallingarna men släpper snällt dem. De ska göra någonting med vår köksfläkt, vi vet inte riktigt vad. Jag, som är rätt van vid att ha byggjobbare i mitt hem vid alla tider på dygnen sen översvämningen för några år sedan, ligger obrydd kvar i sängen. Ok, helt obrydd är jag inte. De ska nämligen borra lite i fönstret precis vid sängen också. Och där ligger jag och osar alkoholångor.

Det tar hur som helst inte så värst lång tid. Så snart kan jag somna om igen. Jag hade egentligen tänkt gå och yoga kl sju, men jag var minst sagt inte i form.

Jag och Elli träffades kl ett igår eftermiddag för att äta lunch hemma hos mig. jag hade lagat mat och köpt lite vin. Kunde vara lite trevligt så där en tisdag, tänkte jag. Sen blev det en öl på August, en öl på Baltazar, en till flaska vin hemma med P och Calle, en öl på carmen och sedan slutdestination Pub Anchor och hårdrockskaraoke!



Gratinerad aubergine och fetaostpaj!



Augusts uteservering, till och med solen kikade fram!

Elli piercade örat på Swahili bob på Bondegatan, det verkade väldigt plågsamt. Men det blev snyggt!







Så söta!







Ett karaoke-spöke...



Jag gillar verkligen min nya kamera! Men det är klart, har man så här fint motiv kan det ju inte bli dåligt!







Jag var såklart tvungen att gå upp och köra lite!



Det blev Mulder & Scully, den gamla 90-talsdängan med Catatonia. Kommer ni ihåg den?



Första gången på egna ben, jävligt nöjd! All and all en mycket bra kväll! Men fy sjutton va seg jag är idag, suck.

Kommentarer
Postat av: P.

Gud vad fin du är. men då antag jag att det blev mycket pluggat idag?

2009-09-09 @ 14:41:04
Postat av: E

Har inte öppnat en enda bok, däremot har jag städat, diskat, dammsugit, våttorkat och håller nu på att sortera tvätt! Det du!

Hur mår du idag? Måste varit fruktansvärt att behöva gå upp så tidigt, stackare!



Puss!

2009-09-09 @ 16:21:01
Postat av: Elli

Tack för igår, stumpan, det var lovely. Men jag måste sluta köpa lakritsshots för idag har bakfyllan skrattat mig i ansiktet. Mkt fina bilder men plågsamt att se mitt röda öra, ajaj..

2009-09-09 @ 20:37:00
Postat av: E

Tack själv! Ja dessa j%%¤&%vla lakritsshots, de är ju livsfarliga!Kom upp ur sängen först runt halv tre... Hur känns örat idag?



Puss!

2009-09-09 @ 21:47:48
Postat av: Mika

Damn att jag missa dig... men jag e stolt att du tillslut kom upp dit

2009-09-11 @ 14:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0