Burlesk afton på Debaser

Igår var jag, P, Elli och Mange och kollade på Emelie Autumn som gästade debban tillsammans med sitt "band", vet inte
riktigt om man kan kalla det för band för egentligen så spelade de inte så himla mycket. Men de var otroligt snygga!

Jag hade aldrig ens hört talas om Emelie Autumn innan jag såg några posters på stan men tydligen är hon väldigt stor i skära-sig-i-armarna-borderline-kretsar och majoriteten av publiken var mellan 13 och 17 år gamla. Vilket gjorde det väldigt svårt att få en öl på debban just denna kväll. Musikmässigt påminde det väldigt mycket om Tori Amos som fastnat med mikrofonen i en brödrost ungefär. Men scenshowen var faktiskt helt fantastisk! Kläderna var en underbar blandning av barock möter Alice i Underlandet på starka antidepressiva. Det var fantastiskt. Tyvärr syns inte mycket av detta på bilderna eftersom vi hamnade långt långt bort från scenen (hade underskattat publiktrycket något) och ljuset och röken gjorde inte mycket för att underlätta heller.



P var glad (när det var slut och han fick dricka öl långt bort från hysteriska fjortisar)



Elli hade nytt fint löshår på sig.



jag gjorde mitt bästa för att smälta in bland burleskbrudarna i korsett och lösögonfransar



Och så några suddiga bilder från konserten, som var sjukt lång! De måste kört i två och halv timme minst. Kan också känts som väldigt långt eftersom jag alltid stod så jäkla obekvämt, antingen på tå eller på sidan av en pall sida vid sida med skrikande fans.



Kläderna var seriöst to die for.



Tights may not be pants men BH är tydligen ett helt acceptabelt ytterplagg...



Emelie med fin hatt eller vad det nu var..



Fiolspelandet var kanske inte hennes starkaste sida, men vad vet jag elfiol kanske är the new guitarr?

Här kommer några något bättre bilder som jag inte tagit:









Som sagt, fantastiska outfits!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0