2 veckor och 5 dagar...

...sen jag bloggade sist. Vad hände med tiden? Har ju försjuttsingen inte ens hunnit uppdatera statusen på fejjan sen julafton. Nu vet jag inte hur jag ska börja.

Det är ett nytt år (det är ni säkert medvetna om) och jag är inte den som brukar ge nyårslöften. Men i år ska jag göra allting bättre. Ett bra och tillräckligt abstrakt löfte tycker jag. Personlig utveckling here I come!

Inte bli sur för småsaker - se lite lättare på livet

Bli organiserad och diciplinerad när det gäller plugget

Dricka mindre alkohol - inte mer sällan men mindre volymer

Sluta röka helt - är redan på god väg eftersom jag numera kedjesnusar istället

Försöka få löneförhöjning - jag är faktiskt rätt bra på mitt jobb och de verkar uppskatta mig så varför inte? Kollektivavtal my ass.

Sluta ha ångest för att jag tränar för lite - lite är faktiskt bättre än inget


Har säkert fler grejer som ligger i bakhuvudet och väntar på förbättringar men det får räcka för i år.

Har tyvärr inte så mycket bilder att visa upp ifrån jullovets festligheter, kameran har också fått lite ledigt. Men det har blivit mycket fest. Lite för mycket fest (se nyårslöfte nr 3).
Men på grund av alla dessa sega bakisdagar har jag fått väldigt mycket hemmamys med P och det är aldrig fel. Mycket film har det blivit också. Igår var jag till exempel på bio själv och såg Bright star (P vägrade). Och jag kan verkligen uppskatta hela Jane Austen-vibben med omöjlig kärlek och stulna kyssar men det var lite väl smäktande till och med för mig. Och Jane Austen brukar ju i alla fall klämma in ett lyckligt slut medan denna slutade med att han drog till Italien och dog. Och hon fick ine ens ligga. Ovärt.

Jag har återuppväckt min kärlek till bio denna jul. Förut har ja tyckt att det varit bortkastade pengar men det är faktiskt himla mysigt att sitta där i mörkret och lämna verkligheten en stund. Kanske kan känna mig lite mindre omoralisk när jag laddar ner allting annat då.

Men nu är jullovet slut och tentaplugget har börjat. Hör och häpna gott folk: jag har börjat plugga nästan två veckor innan tentan!(se nyårslöfte nr 2).

Det är en ny Emelie ni kommer möta i år. Emelie 2.0

Kommentarer
Postat av: P.

Men jag ville ju gifta mig med Emelie v 1.2? Emelie 2.0 är ju en nylansering, och såna har alltid så mycket buggar i början som behöver patchas. (ok, det där var nördigt nog).



mina nyårsläften då:



Göra mer saker som jag har lust för. Inte bara jobba och dega, utan ständigt försöka utmana mig själv och bli bättre på det jag vill göra (och inte på det jag gör...)



Ta mer hand om E. när hon pluggar så mycket



Ta tag i mitt sociala liv som behöver breddas lite, och som innehållt alldeles för mycket alkohol senaste året. har inte umgåtts nykter med någon sen 2006.



Ha ett fantastiskt bröllop!

2010-01-07 @ 14:02:42
Postat av: E

Låter som väldigt bra nyårslöftentycker jag, speciellt nr två och fyra!

Puss!

2010-01-08 @ 17:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0