Helgtips!

I slutet av månaden när plånboken gapar tom och man kanske ändå inte är så sugen på att frysa rumpan av sig i debbankön eller hinka veckans på Carmen, men ändå vill se sina kära vänner; då kan man göra som P igår och anordna en spelkväll!
Det är faktiskt ett himla mysigt sätt att umgås på och någonting man gör alldeles för sällan tycker jag. Vi (jag, P, Björn, Jeppe och svartmagnus) spelade Sthlm maffia och jag vann! Stort.
Tror att jag skulle klara mig rätt bra i Stockholms undre värld. Iskall och rationell, that's me.



Det här är också ett bra spel som ni säkert känner igen från serien med samma namn. Den främsta anledningen till att jag gillar det här spelet är när P ska härma dialekter, som han är fullkomligt urusel på. Allt låter som en blandning av småländska och norska. Väldigt gulligt. 



Även det här spelet förtjänar faktiskt en chans! Speciellt om man som jag är sjukt trött på att få spö i de uråldriga sportfrågorna i riktiga TP, här får man gräva fram dolda kunskaper man inte visste att man hade. Vi spelade det här med P's familj i Åre för några år sedan. Hans systrar var så sjukt taggade på att vinna att de efter ett grymt nederlag, mot det otippade champsen Emelie, P och P's pappa, nu vägrar spela spelet igen. Lite barnsligt tycker jag.

Leksaker - Spel & Pussel - Barnspel - Trivial Pursuit Disney 2009


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag och HELA min vänskapskrets av någon anledning fick pippi på att spela strategispelet Settlers för ett par år sen. Det spelades överallt. Var man sugen så fanns det alltid ett bord framställt hemma hos någon. Alla blev tokiga. Det var en ganska konstig period så här i efterhand. Men ett sjukt bra spel!

2010-01-25 @ 10:18:24
URL: http://appledear.blogspot.com
Postat av: E

Oh, tack för tipset! Det måste jag kolla upp.

2010-01-25 @ 16:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0