Lördagsdrama

Kommer ni ihåg de här fina sakerna?



Det visade sig att de var ganska brandfarliga...

Vi hade ju middag med Magnus och Cecilia igår och börjar middagen i vardagsrummet med skumpa och tända ljus. Och jag hör verkligen min mammas röst i huvudet när jag tänder ljusen med rosgrejerna (vad heter sånt man sätter kring ljusstaken egentligen?)
Jag hör henne säga: Emelie, nu glömmer du inte att släcka ljusen om ni lämnar rummet!
Jag hör mig själv svara: Men det är väl klart att jag inte gör mamma!
(Åh vad jag hoppas att du inte läser detta mamma.)

Flera timmar senare när vi sitter i köket hör jag ett mystiskt knäppande från vardagsrummet. Tänker inte mycket mer på det. Hör det igen lite senare. FUCK!!!! Ljusen. Helvete helvete helvete. Springer ut i vardagsrummet,
tygrosorna har smält ner och tänt eld på fönsterbrädan. Hela rummet är täckt av rök (mamma är inte glad).
Men vi fick stopp på det ganska snabbt, det brann mest i lacken och inte så mycket i trät. Är sjukt tacksam för att vi inte har några gardiner, de hade säkert brunnit upp i ett nafs. Mindre tacksam för att vi ännu inte fixat hemförsäkring sen lägenheten blev bostadsrätt...inte bra.

Fortfarande lite skakad, men mest är jag ledsen för att jag aldrig någonsin kommer få köpa hem några fina ljusringar ever again.

Kommentarer
Postat av: Josefina

Ljusmanschetter, heter de. Hette, menar jag. Fy fan, vad läskigt! Köp en brandsläckare!

Postat av: E

Jag har faktiskt en (julklapp från mamma). Behöver nog snarare ett fungerande minne...

2010-01-10 @ 15:41:52
Postat av: P.

det vi behöver är inga fula plastblommor med glitter på mina antika tennljusstakar!

2010-01-11 @ 15:34:51
Postat av: E

Jag får aldrig ha någonting fint! Aldrig ens lite glitter...kanske kan smeta in ljusstakarna med bajs istället, skulle du bli nöjd då? Va???

2010-01-12 @ 11:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0