Snön faller och vi med den

Arrrh, finns det någonting värre än att vänta på att thét ska svalna när man håller på att frysa ihjäl och det enda som kan få en varm igen är en liter lapsang? Antagligen finns det det, men det är jättejobbigt! Man vill bara börja halsa och så bränner man sig istället. Tror inte ens att det klassas som ett I-landsproblem, snarare medelutvecklat landsproblem. Det är för fan 2010! Ska man behöva frysa så här mycket?! Ska man det? Va???

Trotsade kylan idag ändå och tog en liten sväng på stan med Elli. Lunch på Nem nem och sen lite H&M-fynd. Har redan lyckats bränna galet mycket pengar, på vad har jag ingen aning om. Småsaker. Men jag har faktiskt sparat lite också. Femtusen in på bröllopskontot, så nu har vi faktiskt femtontusen! Hur mycket får man för det? En macka var till 150 gäster?

Att spara har aldrig varit min starka sida. Eller jo, egentligen är jag ganska bra på att spara när jag sparar till någonting viktigt. Sparade tex hela veckopengen i ett halvår för att kunna köpa en sån där GoGo-dog när jag var liten. En sån som kunde gå och skälla. Sen när jag hade fått ihop pengarna köpte jag rullskridskor istället. Jättefina rosa.

Nu har jag också någonting viktigt att spara pengar till så vi får väl se hur det går. Ikväll ska jag tex spara pengar genom att inte gå ut. Jag och P ska ut till Elli och Mange i Hagsätra och baka pizza och dricka öl. Det ska bli nice. Imorgon blir det bröllopsmässan med mamma och Meema. Jag vet, jag tar det här väldigt seriöst. Men vi ska liksom ha 150 gäster varav typ 50 flyger in från Frankrike, så det känns som att det måste vara rätt uppstyrt.

Nu börjar jag tina upp lite. Men har insett att energin kommer vara fortsatt låg tills värmen kommer och all energi inte behöver gå till uppvärmning. Snön faller och vi med den, var det inte så Uffe uttryckte det? Usch vad min mammas långa lundell-indoktrinering håller i sig.

trevlig fredagskväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0