Idag vill man inte vara i Stockholm

Jag börjar bli lite orolig för mig själv. Länge var jag säker på att jag verkligen kunde vara den där bruden som tar det här med bröllop lite lugnt och sansat. Att jag inte bryr mig om detaljerna och bara kommer vara fokuserad på att få gifta mig med P när den 21 augusti kommer...men det verkar inte bli så...

Inatt vaknade jag nämligen till varje timme från kl 02.00 till att jag gick upp kl 08.00 för att se om det var fint väder idag! Alltså jag kunde inte bry mig mindre om Vickans bröllop och huruvida det kommer regna på hennes parad, men i ett halvsovande tillstånd är jag tydligen betydligt mer engagerad. Hur kommer det då vara när det är vårt bröllop det handlar om. Jag kommer sitta klistrad framför smhi:s hemsida dygnet runt!

Jag får redan fjärilar i magen bara jag tänker på att det snart är vi som ska stå där med 150 par ögon klistrade på oss och då är det ändå 2 månader kvar! Jag vill inte vara ett nervvrak, jag vill vara cool, chill!
Men 2 månader är inte så himla mycket. Och det är antagligen den största grejen som hänt mig hittills. Att jag hittat någon jag vill gifta mig med alltså. Och nu börjar saker och ting falla på plats, det mesta är färdigt och bokat. Saknar fortfarande ett band men det löser sig nog. Vi har i alla fall äntligen lyckats enas om vilka låtar som ska spelas på vigseln. De känns helt klockrena så nu hoppas jag bara att magnus kan spela dem och Therese sjunga dem, men de är så grymma så det ska nog inte vara något problem. Mamma ringde igår och berättade att en av våra låtar även spelades för Vickan och Daniel igår. Inte ok tycker vi. De kan hålla sig till Agnes och Björn Skifs och annat larv så kan vi få ha vår indieromantik för oss själva. Tack!

Och igår hade vi tårtprovning hemma i Sickla. Teresa hade bakat tre supergoda tårtor och tre olika sorters macaroner som var helt fantastiska! Min favorit var helt klart den med viol och lakrits, sjukt goda! Men jag fick en sån sockeröverdos att jag var tvungen att lägga mig på golvet för att få det att sluta snurra. Socker är riktigt läskiga grejer. Här får ni en liten smygtitt på hur det kommer att se ut förhoppningsvis!



Imorgon flyr jag och P stan för några dagar och åker ut och seglar. Ska bli så skönt med en veckas semester och förhoppningsvis ska jag kunna koppla bort allt vad bröllopsbestyr heter. Så vi hörs någon gång efter midsommar igen!
Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Anna

Men vad hände med ditt bröllop? När får man se bilder? :)

2010-08-26 @ 09:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0