Små ljusglimtar

Tänker inte ens försöka uttrycka någon slags ilska över detta jävla väder som förvägrar oss vår rätt till vår. Det är bara för jävla jävligt.
Dessutom dras jag med en ilsket envis förkylning som likt vintern vägrar släppa taget. Har snorat och hostat i över en vecka och det börjar bli ganska tradigt att inte kunna sova, tänka, träna eller fungera som en normal människa. Men fungera måste man. Om man dessutom jobbar i butik måste man även le och vara trevlig. Väldigt mycket begärt. Kommer inte ens ihåg när jag var sjuk sist och faktiskt hade tid att vila. Alltid kommer den när man precis tagit på sig 100 extra timmar på jobbet, ligger mitt i en tentaperiod eller ser fram emot roliga fester etc. Rationaliserade i alla fall bort gå-ut-lusten igårkväll och tvingade P att stanna hemma med mig och äta glass och kolla på Stargate Universe. Tycker att det kunde belönas med lite snabbt tillfrisknande, men nej.

Försöker hitta saker att se fram emot. Yasuragi den 7-8 april ligger bra till. En eventuell resa till Amsterdam också. Att få ett nytt badrum känns också väldigt pepp, även om det innebär att vi måste flytta ut en månad. Lägligt nog håller min mamma på att sälja sin lägenhet på Åsögatan just nu så vi kan antagligen bo där tills de nya ägarna flyttar in. Det är ju nästan samma gata till och med fast lite längre ner mot Sofia.

Igår hittade jag och P jättefint kakel som vi ska pimpa badrummet med. Snygga grafiska stockholmsmotiv, lite graffiti och fina grenmotiv. Svindyra men det var de värda! Ska bli så skönt att kunna ta hem folk utan att behöva skämmas varje gång någon går på toa. Efter bröllopet ska köket få en liten ansiktslyftning också. Prio ett är definitivt en diskmaskin! Känns inte som att vi gör något annat än att diska hemma. Jag skulle vilja ha en sån här, men den kostar 13 000 så vi får väl se hur likvida vi är efter att ha bjudit 150 pers på middag.

Gick förbi en löpsedel imorse där svenska spel efterlyste vinnaren av 215 miljoner kronor. Tänk om det kunde varit jag. Fy fan va skönt det hade varit!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej Emelie!

Jag hittade ett gammalt inlägg i din blogg från 2009 där du berättade att du köpt Twist & Tangos fasanklänning "Anais". Tänkte fråga om du möjligtvis tröttnat på den och vill sälja den? I bland kan ju kläder bli hängandes i garderoben!

Om du vill vill sälja den är jag spekulant!

Tacksam för svar.

2010-05-07 @ 09:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0