Bra och dålig planering

När det är sånt väder som det varit idag, med hällregn, blåst och diverse otrevligheter, vill de flesta gosa in sig under en filt med en bra film och en kopp te. Men inte P. Han skulle ut och segla. Till varje pris.
Med sig fick han min stackars kusin som inte kan så där jättemycket om segling och tydligen har svårt för att säga nej (jag jobbade och hade därför en bra ursäkt att inte följa med). P har antagligen haft skitkul eftersom det i princip har blåst kuling, men min stackars kusin lät livrädd när jag pratade med honom. Och tydligen har Magda fått sig en del törnar.
Nu i efterhand kan jag i alla fall säga att jag är mycket tacksam över att jag inte var med i båten. Istället kan jag nu (som normala människor) krypa ner i soffan med en filt, en film och en kopp te. Ett mycket trevligare alternativ.



Dessutom har jag en serie lektioner att planera. På tisdag ska jag ha två lektioner à 85 minuter med ett gäng målarkillar och de ska få lära sig lite om internationella relationer, FN, konflikter m.m.
Eftersom det är en ganska "svag" klass kommer jag slänga in en hel del övningar, filmer och spel (allt för att de ska sitta kvar och inte göra en av mina första lärarupplevelser allt för olidlig). De ska till exempel få spela ett spel där de får agera fångvaktare på ett camp för krigsfångar där målet är att inte komma ur spelet som ett "sadistic swine". Men om jag inte misstar mig så är det precis vad de flesta kommer göra.
återkommer med hur det hela blev.

Kommentarer
Postat av: P.

Ja alltså, jag ville verkligen ut och segla,och ytterst få saker hade kunnat hålla mig iland. smhi hade lovat uppklarnande väder med solglimtar och ca 10 m/s. Så helt enkelt skitbra väder för att ta årets jungrfrufärd med den nyfejade båten. Och jag hade mycket riktigt skitkul. Det ösregnade, haglade och blåste 16 m/s, men tack vare mitt fina nya seglarställ så blev jhag inte ens våt annat än om fötterna. Och med 16m/s så gjorde vi 6 knop i kryss med bara storseglet uppe. Och tur var väl det eftersom masten böjdes betänkligt och vanten flög av när vi seglade på riktigt.Villket var skitkul. Stackars Kalle däremot var väl kanske något rädd.



Men vad gör man inte för att få den där riktigt vindpinade sommar looken. Och jag måste ge mycket kudos till kalle som inte vara var dum nog att följa med, utan också lyckades hålla humöret uppe hela dagen.

2010-05-23 @ 23:58:53
Postat av: E

Han vågade väl inte annat stackarn...

2010-05-24 @ 10:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0