Eh...får man välja om eller?

Jag är ju ute på praktik just nu och jag kan väl säga att jag fått en liten försmak av vad mitt yrkesval innebär. Nämligen väldigt väldigt mycket jobb! Hallå, när i utbildningen hade de tänkt tala om det undrar jag!
Och nu har jag dessutom bara två grupper jag ska undervisa, så minst det tredubbla är väl att räkna med. Antar att det blir lättare sen när man har lite i reserven, men innan man byggt upp ett förråd av lektionsplaneringar innebär ju varenda lektion minst en dag av planering! Ska det vara så? Det innebär ju att jag som lärare lägger ner typ tusen procent mer arbete än eleverna, och det är väl ändå de som ska lära sig nåt?
Jag kommer så lätt bli utbränd första året.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0