Jag, Strage och Henric de la cour

Igår var jag och Elli på spelning på Trädgården. Kite spelade (i typ fem minuter) och vi kände oss sjukt hippa eftersom andra personer som stod i publiken bland andra var Fredrik Strage, Henric de la cour och Andreas Tilliander. Det var ganska kallt men vad gör man inte för att få vara en del av Stockholms indieelit?

Innan spelningen åkte vi på att spela rundpingis, vi sög ganska hårt men det var ganska kul. Jag tycker i och för sig om all sport där öldrickande ingår (bowling, biljard etc). Måste säga att jag blev positivt överraskad av stället också. Har faktiskt inte varit där förut eftersom jag varit väldigt anti-trädgården senaste åren men det här stället var väldigt lite trädgård och väldigt mycket betong. Gillar också att det var gratis inträde innan åtta och att bärsen då bara kostade 34 spänn. Jag och Elli körde Baba sonic-metoden och beställde in fyra öl på en gång så länge det var billigt. Man får inte vara dum. Innan hade vi dessutom haft en lång diskussion om ölinflationen i Stockholm (Debaser har tydligen höjt priset på en stor stark till 49!!! Inte ok alls). Ok att det var typ tio år sen ölen kostade under 30 spänn på schyssta stället men 49 är för fan stureplanspriser! Nä tacka vet jag parkhäng med avslagen burköl. Det är i alla fall humanare för plånboken.

Kommentarer
Postat av: P.

jag vet att det här kommer att chockera dig, men på stureplan kostar en stor stark 65 spänn. Jag blev helt paff när jag såg notan.

2010-05-28 @ 21:47:47
Postat av: E

Kanske är därför jag vägrar gå dit.

2010-05-31 @ 17:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0