Jaha trodde du att helgen var slut? Nej då!

Idag hade jag en sån där riktig lyxdag. Har börjat plugga franska på franska institutet igen. Vi är bara tre stycken precis som förra året, men i år är det en annan brud som är duktigare än jag. Det stör mig som fan! Hon har visseligen ganska sopigt uttal men pratar mer eller mindre flytande. Inte ok. Jag ska ju vara bäst, visste hon inte det?

Det är galet hur mycket jag glömt. kan inte stava ett enda ord längre. Passé composé? Vad sarusaru??
men det känns kul att prata igen, vi  får inte prata svenska utan måste uttrycka allt på franska. Det är sjukt bra men galet svårt. I alla fall! Efter franskan fick jag massage! Vann en säljtävling på jobbet och fick ett presentkort på Re-Treat på Vallhallavägen à 500 spänn. Det fick bli en massage eftersom jag helt och hållet lyckats paja axeln förra veckan. Hon klämde och tryckte och det var riktigt smärtsamt ibland, men jag tror att hon fick ut alla knutar till slut. Helt klart värt att gå dit om man har ont någonstans.

Sen åkte jag och hämtade min bröllopsklänning, men till min stora besvikelse var underkjolen fortfarande inte klar. Hur länge ska man kunna skylla på det där askmålet egentligen? Jag bara undrar...
men klänningen hänger numera i garderoben. jag vågar inte riktigt ta i den, tänk om jag smutsar ner den? Tänk om jag spiller nåt? Då är det ju kört! Man kan ju för fan inte tvätta thaisiden. Jag kommer få gifta mig i en Gina Tricot-klänning eller nåt. Nej, den får nog hänga kvar i sin påse till inprovningen i alla fall.

Imorgon har jag sista lektionen ute på praktiken. Eftersom jag och de redan har tagit sommarlov så ska vi titta på film. Jag gillar den typen av planering. Den uppskattas ju faktiskt av alla!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ska du inte visa någon bild på klänningen? :)

2010-06-04 @ 13:08:17
Postat av: E

Nope, den får du se på bröllopet!:)

2010-06-06 @ 22:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0